سنگ تراورتن سفید

فهرست مطالب این نوشته

سنگ های تراورتن سفید و کرم روشن، نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان محبوبیت بسیار زیادی دارند. زیرا که از سنگ های تراورتن با تم رنگی روشن و سفید می توان در انواع نما های رومی، کلاسیک و مدرن استفاده کرد.


باکیفیت ترین سنگ تراورتن سفید

تراورتن نوعی سنگ رسوبی است که بافت آن دارای خلل و خرج یا به اصطلاح دارای بافت متخلخل است. از این سنگ عمدتا در نمای بیرونی ساختمان استفاده می شود. این سنگ ها تنوع رنگی بسیار زیادی دارند و به طور کلی هر چقدر تم رنگی این سنگ ها سفید تر و روشن تر باشد و سطح آن لکه و هاله ی کمتری داشته باشد، قیمت آن بیشتر است.

عمده ی سنگ های تراورتن موجود در بازار، از معادن استان مرکزی شهرستان محلات، استان یزد، اصفهان استخراج می شود. استان اصفهان با دو شهرک صنعتی محمود آباد و رضوانشهر نیز بزرگترین تولید کننده ی سنگ های تراورتن در خاورمیانه محسوب می شود. معمولا این سنگ ها در کارخانجات به دو صورت موجدار و بی موج، و به روش صیقلی یا چرمی فرآوری می شوند. استفاده از سنگ های تراورتن چرمی در ساختمان، حس و حال سنتی و کلاسیک به محیط اطراف خود منتقل می کند.

شهرستان محلات به عنوان مهد باکیفیت ترین سنگ های تراورتن در سراسر دنیا شناخته شده است. از معروف ترین و باکیفیت ترین سنگ های تراورتن سفید به ترتیب می توان اشاره کرد به:

  1. سنگ تراورتن عباس آباد : معدن این سنگ در استان مرکزی، شهرستان محلات واقع شده است. این سنگ به عنوان باکیفیت ترین سنگ تراورتن سفید در سراسر جهان شناخته می شود.
  2. تراورتن سفید دره بخاری : معدن این سنگ نیز در شهرستان محلات قرار دارد. تراورتن دره بخاری در تم های رنگی کرم بژ، کرم روشن و سفید یافت می شود.
  3. سنگ تراورتن آتشکوه : این سنگ نیز از معادن استان مرکزی شهرستان محلات استخراج می شود. این سنگ از لحاظ ویژگی با سنگ های فوق فرقی ندارد ولی از لحاظ قیمتی یک مقدار گران تر است.
  4. تراورتن حاجی آباد : تم رنگی این سنگ کرم تیره تا روشن و سفید است. معدن این سنگ در شهرستان محلات و در مجاورت جاده خمین قرار دارد.
  5. سنگ تراورتن ابیانه سفید : این سنگ نسبت به چهار سنگی که در قسمت فوق اشاره شد، قیمت فوق العاده مناسب تری دارد. معدن این سنگ در استان اصفهان واقع شده است. عکس زیر متعلق به تراورتن عباس آباد است.

سنگ تراورتن عباس آباد

ویژگی های سنگ تراورتن سفید 

اصلی ترین ویژگی تراورتن هایی که در قسمت فوق به آنها اشاره شد، بافت متخلخل و وزن سبک آنها است. این سنگ ها وزن مخصوص کمتری نسبت به سایر سنگ های ساختمانی دارند و بهترین گزینه برای نما های مرتفع محسوب می شوند. ویژگی های مثبتی که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد، راجب پنج سنگی است که در قست قبل آنها را معرفی کردیم.

به طور کلی سنگ های تراورتن در مقابل نور آفتاب و عوامل مختلف جوی بسیار مقاوم هستند و به هیچ عنوان ظاهر زیبای خود را از دست نمی دهند. معمولا سنگ های تراورتن را با یک لایه UV نیز پوشش می دهند.

این سنگ ها بهترین گزینه برای نمای مناطق مرطوب و سردسیر کشور هستند. از این سنگ ها می توان در نمای بیرونی هر منطقه ای استفاده نمود. زیرا به هیچ وجه دچار شوره نمی شوند و از بین نمی روند.

ساب پذیری فوق العاده و سطح براق سنگ های سفید فوق، از دیگر مزیت های این سنگ ها به حساب می آید. هر چقدر جنس سنگ استخوانی و متراکم تر باشد، سنگ ساب بهتری می خورد.

این سنگ ها به دلیل بافت بسیار خوب، نه تنها چسبندگی ایده آلی با ملات دارند بلکه در هنگام برش کاری و ابزار زنی های مختلف، دچار ترک خوردگی نمی شوند. این سنگ ها بهترین گزینه برای نما های برجسته ی رومی محسوب می شوند.

تراورتن ابیانه سفید

کاربرد عمده ی تراورتن سفید

این سنگ ها به دو صورت موجدار و بی موج در ابعاد تایل و پلاک فرآوری می شوند. معمولا سنگ هایی که به صورت موجدار فرآوری شده اند را در فضا ها و دکوراسیون های داخلی استفاده می کنند. از سنگ های تراورتن بی موج در نما های کلاسیک، مدرن و رومی استفاده می شود.

در نما های مدرن، معمولا سنگ های تراورتن سفید را با آجرنما، چوب ترمو یا سنگ طرح چوب و سنگ های مشکی ترکیب می کنند. تراورتن های چرمی بیشتر تحت عنوان سبک اروپایی، به کشور های بسیار زیادی صادر می شوند.

  • نمای بیرونی ساختمان
  • دیوار های داخلی ساختمان های لوکس مسکونی و اداری
  • پوشش دیوار راهرو های پاساژ ها و مجتمع های تجاری
  • سنگفرش قسمت های داخلی ساختمان
  • سنگ کف محوطه های بیرونی 
  • ساخت مصنوعات سنگی

قیمت سنگ تراورتن کرم روشن و سفید

پارامتر های بسیار زیادی در تعیین قیمت سنگ های ساختمانی تاثیر گذار است. به طور مثال در سنگ های پلاک عرض 40 طولی، هر چقدر قد و پای سنگ ها بلند تر باشد، قیمت سنگ افزایش پیدا می کند. سورت سنگ نیز در قیمت نهایی سنگ تاثیر فرآوانی دارد. هر چقدر سطح سنگ سفید تر و یکدست تر باشد، و رگه و هاله ی کمتری در سطح آن دیده شود، قیمت سنگ افزایش پیدا می کند.

کیفیت ساب و فرآوری سنگ از دیگر معیار های بسیار مهم در تعیین قیمت سنگ است. استفاده از مواد رزین و اپوکسی باکیفیت، نه تنها باعث زیبایی سنگ، بلکه در افزایش طول عمر سنگ و حفظ ظاهر زیبای آن تا سالیان سال، کمک بسیار زیادی می کند. استان اصفهان به عنوان بزرگ ترین تولید کننده ی انواع سنگ های ساختمانی به خصوص سنگ تراورتن می باشد.

بازرگانی هویدا نیز با تولید و تامین انواع سنگ تراورتن کرم روشن و سفید، انواع این سنگ را با بهترین و رقابتی ترین قیمت به همکاران و سازندگان ارائه می نماید. از دیگر سنگ های باکیفیت نما می توان اشاره کرد به:

تراورتن کرم تکاب _ سنگ تراورتن بمانی نژاد _ تراورتن رامشه ممتاز _ تراورتن آبگرم محلات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط