سنگ تراورتن آتشکوه ممتاز

فهرست مطالب این نوشته

تراورتن ممتاز آتشکوه با تم رنگی سفید و سطحی یکدست با کمترین میزان رگه و هاله ی صورتی همراه است. این سنگ از نظر کیفیت، جزء سنگ های پر تراکم بازار به حساب می آید.

سنگ تراورتن آتشکوه ممتاز

تراورتن ممتاز آتشکوه، جزء بی نظیر ترین و خیره کننده ترین و از طرف دیگر جزء باکیفیت ترین سنگ های تراورتن نما است. این سنگ دارای تم رنگی سفید می باشد که هاله های بسیار زیبای صورتی رنگ در سطح آن مشاهده می شود.

تراورتن آتشکوه ممتاز مانند سایر سنگ های تراورتن به دو صورت موجدار و بی موج برش داده می شود. تراورتن بی موج آتشکوه به دلیل قیمت بالا، بیشتر در نمای رومی و کلاسیک ساختمان های لوکس استفاده می شود. این سنگ از نظر ظاهری شباهت بسیار زیادی به سنگ تراورتن عباس آباد دارد.

 

ویژگی های تراورتن ممتاز آتشکوه

شفافیت، براقیت و طرح و نقش زیبا در کنار کیفیت بی نظیر از ویژگی های منحصر به فرد این سنگ است. در واقع سنگ آتشکوه تمامی مزایای یک سنگ تراورتن خوب را دارد.

از این سنگ می توان بدون دغدغه در مناطق سرسیر و مرطوب استفاده کرد.

  • تراکم بالا و تخلخل پایین
  • ساب پذیری فوق العاده و سطح براق
  • جذب آب پایین
  • مقاومت سایشی بالا
  • طرح و نقش زیبا
  • شوره نمی زند
  • چسبندگی خوب با ملات
  • دوام و ماندگای بسیار بالا

قیمت سنگ تراورتن آتشکوه ممتاز

برخی از پارامتر ها علاوه بر رنگ سفید و یکدست، بر قیمت سنگ تاثیر می گذارد. از مهمترین آنها، ارتفاع سنگ و ضخامت آن است. هرچقدر ارتفاع سنگ های بیشتر باشد، سنگ از قیمت بیشتری برخوردار است. ضخامت سنگ نیز بین 1.8 تا 2 سانت می باشد.

کیفیت ساب و فرآوری سنگ و یا به اصطلاح نوع و کیفیت رزینی که در فرآوری سنگ استفاده شده است از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

به طور کلی سنگ تراورتن آتشکوه سوپر از قیمت بالایی برخوردار است و بیشتر در نمای ساختمان های لوکس استفاده می شود.

 

معدن سنگ تراورتن آتشکوه

معدن این سنگ در استان مرکزی، شهرستان محلات و در سه کیلومتری شرق شهر نیم ور قرار دارد. این معدن ابتدا توسط زنده یاد آقای قنبر رحیمی افتتحاح و به بهره برداری رسید. این معدن با استخراج سالیانه بیش از 500 هزار تن سنگ تراورتن آتشکوه، جزء فعالترین معادن ایران محسوب می شود. از معروف ترین سینه کار های این معدن می توان به معدن شهاب سنگ و معدن کمیته امداد اشاره نمود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط