سنگ تراورتن سفید حاجی آباد

خرید سنگ تراورتن با قیمت مناسب

فهرست مطالب این نوشته

سنگ های تراورتن بهترین متریال برای استفاده در نمای بیرونی و اصلی ساختمان هستند. با خرید سنگ تراورتن با قیمت مناسب و رقابتی همراه با کیفیت بالا می توانید نمای جذاب و چشمگیری را طراحی و خلق کنید.


سنگ تراورتن چیست

تراورتن نوعی سنگ رسوبی است که دارای بافت متخلخل می باشد. این سنگ ها در تم های رنگی سفید، کرم روشن تا تیره، عسلی و شکلاتی یافت می شوند. به دلیل تنوع فراوان در طرح و رنگ سنگ های تراورتن و مقاومت عالی در برابر آب و هوای بیرونی، بهترین گزینه برای استفاده در نما های بیرونی ساختمان ها محسوب می شوند.

میزان گرما و ارتفاع منطقه بر کیفیت تراورتن تأثیر می‌گذارد. در ایران معادن تراوتن بزرگی وجود دارند که از مشهور ترین و باکیفیت ترین آنها می توان مجموعه معادن تراورتن محلات ، معادن تراورتن تکاب، ابیانه و یزد نام برد.

سنگ تراورتن عباس آباد

ویژگی های اصلی سنگ های تراورتن باکیفیت

بهترین مزیت های تراورتن این است که به دلیل خلل و فرج موجود در بافت این سنگ ها، وزن سبکی دارند و مناسب نمای ساختمان های مرتفع هستند. البته بافت متخلخل این سنگ ها نباید خیلی زیاد باشد تا سنگ هایی که به صورت صیقلی فرآوری می شوند، رزین زیادی بخورند.

تراکم سنگ هر چقدر بهتر باشد، موجب ساب پذیری و صیقل پذیری بهتر سنگ می شود. بافت متخلخل سنگ ها سبب می شود که چسبندگی ایده آل و بسیار خوبی با ملات ماسه سیمان نما داشته باشد. این سنگ ها مقاومت بسیار خوبی در برابر نور خورشید و عوامل مختلف جوی بیرونی دارند و دچار رنگ پریدگی و شوره نمی شوند.

تنوع بسیار خوب در طرح و رنگ از دیگر مزیت های بسیار خوب این سنگ ها محسوب می شود. سنگ های تراورتن به دو صورت موجدار و بی موج قابل برش هستند و به دو روش صیقلی و چرمی فرآوری می شوند. بهتر است از این سنگ ها به عنوان سنگفرش مکان های پر تردد استفاده نشود. زیرا مقاومت فشاری و سایشی این سنگ ها نسبت به مرمریت ها و گرانیت ها کمتر است.

◊ نکته ی بسیار مهم در هنگام خرید سنگ این است که میزان تخلخل سنگ مناسب باشد و سنگی که انتخاب می کنید با آب و هوای منطقه و شهرتان (شمال کشور با آب و هوای مرطوب و یا مناطق سردسیر) سازگار باشد. زیرا برخی از سنگ ها ممکن است در دچار شور شوند. شوره ی سنگ نیز ممکن است ناشی از آب شور یا ماسه بی کیفیت نیز باشد.

 

معرفی برخی از معروف ترین سنگ های تراورتن

  • تراورتن عباس آباد : این سنگ با زمینه رنگی سفید و کرم به عنوان بهترین سنگ تراورتن در ایران و جهان محسوب می شود. این سنگ از معادن استان مرکزی شهرستان محلات استخراج می شود.
  • سنگ تراورتن حاجی آباد و تراورتن دره بخاری: معادن این سنگ ها نیز در نزدیکی معدن سنگ عباس آباد هستند. زمینه رنگی این سنگ ها کرم بژ، کرم روشن و گاها سفید نیز است.
  • تراورتن کرم تکاب: این سنگ از معادن شهرستان ارومیه استخراج می شود. تراورتن تکاب جنسیت بسیار خوب و متراکمی دارد و بهترین ویژگی آن، ارتفاع یا قد و پای بلند آن است. قیمت این سنگ نیز بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشد.
  • سنگ تراورتن بمانی یزد: سنگ بمانی دارای زمینه رنگی کرم بژ و کرم روشن است که در سطح آن بسته به سورت سنگ رگه های کم یا زیادی مشاهده می شود. این سنگ فوق العاده زیبا و مقاوم است که قد و پای بلندی دارد.

سنگ های بسیار زیاد دیگری نیز وجود دارند که ظاهر بسیار زیبا و قیمت بسیار مناسبی دارند. اما برخی از سنگ ها ممکن است با آب و هوای منطقه ای که قرار است استفاده شود سازگار نباشد.

تراورتن دره بخاری و ترامیت همدان

خرید سنگ تراورتن با قیمت مناسب

قیمت سنگ تراورتن نما بر اساس پارامتر های خاصی تعیین می شود. به عنوان مثال هر چقدر که تم رنگی سنگ روشن تر و یا سفید تر باشد قیمت سنگ افزایش پیدا می کند. میزان رگه و هاله های سطح سنگ ها نیز در تعیین قیمت سنگ بسیار تاثیر گذار است. برخی از تولید کنندگان برای اینکه سنگ، چند درجه روشن تر و زمینه ی آن مایل به سفید شود، سنگ ها را کوره می کنند. کوره کردن سنگ به معنای حرارت دادن آن توسط دستگاه های مخصوص است که به شدت به سنگ آسیب می زند. قبل از خرید سنگ حتما مطمعن شوید که سنگ ها کوره نشده باشند.

قد و پای سنگ ها هر چقدر بلند تر باشد، نشان دهنده ی سلامت بسیار خوب سنگ است و سبب افزایش قیمت سنگ می شود. کیفیت ساب و فرآوری از دیگر معیار های بسیار مهم و موثر در قیمت نهایی سنگ است. اگر سنگ ساب خوبی خورده باشد، سطح آن براق و درخشان می شود و کیفیت فرآوری به معنای کیفیت و جنس مواد رزین و اپوکسی مورد استفاده می باشد. هر چقدر این مواد جنس مرغوب تری داشته باشند، ماندگاری سنگ افزایش می یابد و سنگ سالیان سال ظاهر زیبای خود را حفظ می کند.

اگر قصد خرید سنگ تراورتن با قیمت مناسب و رقابتی را دارید، حتما با ما تماس بگیرید. بازرگانی سنگ هویدا با تولید و تامین انواع سنگ های تراورتن نما و ارائه ی قیمت رقابتی، آماده همکاری با سازندگان، انبارداران و مهندسان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط