خرید سنگ تراورتن ارزان

فهرست مطالب این نوشته

سنگ های تراورتن در تم های رنگی بسیار زیادی از جمله طوسی و تیره تا کرم روشن و سفید یافت می شوند. برای خرید یک سنگ تراورتن ارزان، باید یکسری از فاکتور های بسیار مهم را بررسی کرد. مثلا سنگی که قراره خریداری کنید، در منطقه و شهرتان سازگار است یا خیر. در ادامه با برخی از سنگ های تراورتن باکیفیت و ارزان قیمت آشنا خواهیم شد.


سنگ تراورتن ارزان مناسب نما

تراورتن ها نوعی سنگ رسوبی هستند که در بافت خود خلل و فرج وجود دارد. این سنگ ها در رنگ های بسیار زیادی از جمله سفید، کرم روشن تا تیره، شکلاتی، طوسی و حتی لیمویی یا زرد نیز یافت می شوند. معمولا سنگ های تراورتن سفید نما قیمت بیشتری در مقایسه با سنگ های کرم و عسلی دارند. سنگ سفید نما نیز ممکن است جنسیت تراورتن یا ترامیت نیز داشته باشد که در قیمت آن بسیار موثر است. برای انتخاب یک سنگ مناسب نما با قیمت ارزان باید برخی از فاکتور هایی را در نظر گرفت. مثلا اینکه سنگ با آب و هوای منطقه سازگار هست و یا اینکه شوره می زند یا خیر. در ادامه برخی از ویژگی های سنگ های تراورتن نما را با همدیگر بررسی می کنیم.

  • وجود خلل و فرج در سنگ های تراورتن سبب وزن سبک این سنگ ها شده است.
  • بافت متخلخل این سنگ ها ملات را به خوبی جذب می کند و چسبندگی ایده آلی را بوجود می آورد.
  • ساب پذیری خوب و سطح براق (بسته به جنس سنگ)
  • تنوع رنگی و سورت بندی بسیار زیاد
  • در هر رنج قیمتی یافت می شود.

سنگ های تراورتن معمولا در ابعاد عرض 40 طولی برای سفارشات داخلی تولید می شوند. به طور کلی سنگ تراورتن به دو صورت موج دار و بی موج برش خورده و به روش های مختلف صیقلی و هوند یا چرمی تولید می شود. اکثر سنگ های تراورتنی که قیمت ارزان و مناسبی دارند، در تم های رنگی کرم شکلاتی و کرم روشن هستند که از معادن مختلفی استخراج می شوند. قبل از خرید یک سنگ تراورتن ارزان برای نمای ساختمانتان، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

 

تراورتن کرم عسلی یزد

سنگ های تراورتن یزد به عنوان یکی از ارزان ترین سنگ های نما محسوب می شوند که در رنگ های کرم، کرم عسلی و شکلاتی یافت می شوند. این سنگ ها ساب پذیری خوبی دارند و سطحشان یکدست است. تراورتن عسلی یزد را می توان با قیمت مناسب و در متراژ های بسیار بالا برای انبوه سازی ها تامین کرد. اما مسئله ی بسیار مهم این است که این سنگ برای مناطق شمال کشور یا مناطق سردسیر که بارنگی زیادی دارند توصیه نمی شود. زیرا اگر کیفیت فرآوری خوب نباشد و یا ملات ماسه سیمان مشکل داشته باشد، سنگ در آب و هوای مرطوب به راحتی شوره می زند. سنگ های تراورتن رامشه و تراورتن ابرکوه نیز از معادن استان یزد استخراج می شوند.

از بهترین سنگ های تراورتن استان یزد که به هیچ عنوان شوره نمی زند، سنگ تراورتن بمانی نژاد است. این سنگ تم رنگی عسلی دارد و در سطح آن موج هایی مشاهده می شود. ارتفاع سنگ های بمانی نژاد بلند است و جنسیت بسیار عالی و استخوانی دارد. قیمت این سنگ نیز مناسب می باشد.

سنگ تراورتن بمانی نژاد یزد

سنگ تراورتن کرم تکاب

سنگ تراورتن تکاب نیز در تم های رنگی کرم بژ، کرم عسلی و کرم روشن از معادن ارومیه استخراج می شود. این سنگ به عنوان یکی از باکیفیت ترین سنگ های تراورتن در بازار محسوب می شود که قیمت آن مناسب است. تراورتن تکاب به هیچ عنوان شوره نمی زند و اینکه این سنگ ارتفاع یا قد و پای بلندی دارد و جنسیت استخوانی آن، سبب انتخاب عالی برای نما های رومی محسوب شود. زیرا در هنگام برش کاری ضایعات و پرتی ایجاد نمی کند و ترک نمی خورد. 

سنگ تراورتن عسلی تکاب

سنگ تراورتن آبگرم محلات

سنگ هایی که از مناطق شهر محلات استخراج می شوند، به طور کلی کیفیت عالی دارند. تراورتن آبگرم محلات نیز از سنگ های محبوب بازار است که نه تنها کیفیت بسیار خوبی دارد، بلکه در تم های رنگی کرم روشن قیمت بسیار مناسبی نیز دارد. سطح این سنگ براق و درخشان است و در برخی از سورت های آن، هاله های طوسی رنگی مشاهده می شود. تراورتن آبگرم به هیچ عنوان شوره نمی زند و سورت بندی مناسبی دارد.

بازرگانی سنگ هویدا با تولید و ارائه ی فروش انواع سنگ تراورتن نما با بهترین و رقابتی ترین قیمت، آماده همکاری با شما عزیزان است. دوستان یک نکته ای که در هنگام خرید سنگ بسیار اهمیت دارد، این است که به دنبال سنگ تراورتنی نباشید که قیمت آن بسیار ارزان و مفت باشد. زیرا که سنگ از یک قیمتی کمتر، قطعا سورت بندی ضعیفی دارد و یا کیفیت ساب و فرآوری آن بسیار ضعیف است. سنگ هایی که در قسمت بالا به آنها اشاره کردیم، نه تنها کیفیت عالی دارند، بلکه قیمتشان با توجه به خصوصیات خوبشان، بسیار مناسب و ارزان است.

تراورتن ممتاز محلات

تراورتن رامشه ممتاز

سنگ تراورتن رامشه از دیگر گزینه های بسیار مناسب و مقرون به صرفه برای نما های بیرونی ساختمان است. عمدتا تم رنگی این سنگ عسلی، کرم و کرم روشن است که با توجه به میزان رگه و هاله ی سطح سنگ، سورت بندی می شود. معدن استخراج این سنگ در منطقه آب ترش رامشه، روستایی در نزدیکی جرقویه علیا اصفهان قرار دارد. به همین دلیل قیمت این سنگ در کارخانجات سنگبری اصفهان به دلیل فاصله ی کم معدن تا سنگبری، ارزان تر از شهر های دیگر است. سنگ رامشه همانند معادن سنگ تراورتن دیگر، سینه کار های مختلفی دارد که از برخی از آنها سنگ باکیفیت و بدون شوره استخراج می شود.

سنگ تراورتن رامشه کرم روشن

کلام آخر و خرید سنگ تراورتن ارزان

سنگ های تراورتن بسیار زیاد دیگری از جمله تراورتن طرق، تراورتن سلماس، تراورتن کرم کاشان و … در بازار موجود هستند که هم از کیفیت بسیار خوبی برخوردار اند و هم قیمت مناسبی دارند. عواملی که سبب میشه تا قیمت سنگ های معرفی شده با یکدیگر و یا قیمت یک سنگ مشخص در یک کارخانه با کارخانه دیگر تفاوت داشته باشد را معرفی می کنیم.

به عنوان مثال قد و پا یا ارتفاع سنگ های عرض 40 طولی هر چقدر بلند تر باشد، نشان دهنده ی سلامت سنگ محسوب می شود. از طرفی سنگ های بلند، در اجرای نما نیاز به بند کشی کمتری دارند و موجب زیبایی دو چندان نما می شوند. پس قد و پا هر چقدر بلند تر باشد،قیمت سنگ افزایش پیدا می کند.

سورت سنگ و میزان رگه ها و هاله های سطح سنگ هر چقدر کمتر باشد، قیمت سنگ افزایش پیدا می کند. هر چقدر زمینه سنگ روشن تر باشد و تم رنگی آن به سفید نزدیک تر باشد، قیمت سنگ بیشتر می شود.

اینکه سنگ کوره شده باشد یا نه، در قیمت آن تاثیر زیادی دارد. برخی از تولید کنندگان سودجو، برای روشن تر کردن تم رنگی سنگ، آن را توسط دستگاه هایی در معرض حرارت قرار می دهند تا سنگ چند درجه روشن تر شود. این کار آسیب شدیدی به سنگ میزند و باعث شکنندگی و ترد شدن سنگ نیز می گردد.

کیفیت ساب و فرآوری از دیگر معیار های بسیار مهم تعیین قیمت سنگ است. هر چقدر سطح سنگ شفاف تر و براق تر باشد، نشان دهنده ی کیفیت خوب ساب سنگ است. کیفیت متریال مورد استفاده شده نیز اهمیت زیادی دارد و سبب می شود ماندگاری سنگ افزایش پیدا کند. 

سنگ های تراورتن سفید اگرچه قیمت بالایی دارند، با این حال اگر در نمای ساختمانی استفاده شوند، قیمت ملک یا ساختمان را افزایش می دهند. به طور خلاصه می توان گفت که استفاده از سنگ باکیفیت در ساختمان، به نوعی ارزش افزوده محسوب می شود و ارزش ساختمان را بالا می برد. در واقع کیفیت متریال هایی همچون سنگ نما، سنگ پله و سنگفرش ساختمان، تاثیر بسیار بالایی در زمان فروش ملک دارند. صنایع سنگ هویدا با تولید و تامین سنگ های تراورتن در تمامی رنج های قیمتی، آماده ی همکاری با سازندگان و انبارداران است. از دیگر سنگ های محبوب می توان اشاره کرد به:

سنگ تراورتن طرق _ تراورتن عباس آباد _ تراورتن دره بخاری ممتاز _ سنگ تراورتن کاشان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط