سنگ تراورتن کرم روشن یزد صادراتی

تراورتن کرم یزد

فهرست مطالب این نوشته

سنگ های تراورتن استخراج شده از معادن استان یزد، جزء شناخته شده ترین سنگ های ساختمانی در ایران و جهان قرار دارند. تراورتن کرم یزد علاوه بر کیفیت بسیار خوبی که دارد، از قیمت بسیار مناسبی برخوردار می باشد. در این مقاله با انواع این سنگ ها آشنا خواهیم شد.


سنگ تراورتن کرم یزد

سنگ تراورتن کرم و کرم عسلی یزد، از معروف ترین سنگ های تراورتن شناخته شده در بازار هستند. این سنگ با داشتن زمینه ای کرم مایل به عسلی، یکی از محبوب ترین سنگ های ساختمانی است که در بازار با برند تراورتن عسلی یزد نیز شناخته می شود. سنگ های یزد سورت های مختلفی دارند که بر اساس تم رنگی در دسته های کرم روشن، کرم عسلی، بژ و شکلاتی دسته بندی می شوند.

سنگ های تراورتن استخراج شده از معادن یزد به دو صورت موجدار و بی موج برش داده می شوند و اغلب به صورت 40 طولی و به صورت صیقلی فرآوری می گردند. استان یزد غنی از معادن سنگ تراورتن باکیفیت همچون تراورتن عسلی بمانی نژاد و سنگ تراورتن کرم دهشیر می باشد. یکی از معروف ترین معادن سنگ تراورتن یزد، معدن سنگ تراورتن دلاوری نیز است. از آنجایی که این سنگ ها قیمت بسیار مناسبی دارند و سورت بندی آنها دقیق است، از آنها در پروژه های بزرگ و انبوه سازی ها استفاده می شود. صادرات سنگ های تراورتن یزد به صورت موج دار و بی موج به کشور های بسیار زیادی صورت می گیرد.

سنگ تراورتن صادراتی

ویژگی های تراورتن کرم عسلی یزد

سنگ های تراورتن یزد در دسته سنگ های محبوب و با کیفیت ساختمانی قرار دارند که از ویژگی ها و مزیت های بسیار خوبی برخوردار هستند. از جمله:

کیفیت ساب فوق العاده ی سنگ های تراورتن یزد و سطح براق و درخشان این سنگ ها نشان از کیفیت خوب و ساختار عالی می باشد.

یکی از مزیت های تراورتن کرم عسلی یزد می توان به یکدستی آن اشاره نمود که همین امر این قابلیت را فراهم ساخته تا در پروژه های با متراژ بالا نقش پررنگ و موثری داشته باشد. این سنگ ها سورت بندی بسیار دقیقی دارند و در متراژ های بالا به راحتی قابل تامین می باشند.

تراکم برخی از سنگ های تراورتن یزد همچون تراورتن بمانی، بسیار خوب می باشد و دارای بافت متخلخل مناسبی است. این سنگ ها چسبندگی بسیار خوبی با ملات دیواره نما دارند. البته بهتر است تمامی سنگ های نما، فارغ از جنس و کیفیت همگی اسکوپ شوند.

این سنگ مقاومت بسیار خوبی در برابر سرما، گرما و رطوبت دارد و در شرایط مختلف آب و هوایی، ظاهر زیبای خود را از دست نمی دهد. سنگ های تراورتن یزد شوره نمی زنند و می توان از آن در مناطق مختلف کشور استفاده نمود.

بهترین مزیت سنگ های تراورتن یزد تولید انبوه آن و قیمت بسیار مناسب نسبت به سایر سنگ های تراورتن کرم موجود در بازار است. عکس زیر سه تا از سورت های بسیار زیبای تراورتن معدن دهشیر است که سورت یکدست با حداقل بازی رنگ را دارند.

سنگ تراورتن کرم عسلی یزد دهشیر

کاربرد های این سنگ زیبا در صنعت ساختمان

بیشتر از سنگ های تراورتن، مخصوصا تراورتن های کرم و عسلی به دلیل تم رنگی جذاب و دلنشین، در نمای اصلی ساختمان ها به خصوص نما های رومی و کلاسیک استفاده می شود. سنگ های تراورتن جذب آب بسیار پایینی دارند و به دلیل بافت متخلخل، چسبندگی بسیار خوبی با ملات نیز دارند. تم رنگی کرم عسلی با هر رنگ، سنگ و متریال دیگر ترکیب می شود و نمای رومی، کلاسیک و حتی مدرن بسیار زیبایی را بوجود می آورد. 

ترکیب این سنگ بسیار زیبا با تم رنگی گرم و جذاب، با سنگ های سفید همچون سنگ تراورتن عباس آباد یا سنگ های ترامیت، زیبایی خارق العاده ای در نما های بیرونی و داخلی ساختمان بوجود می آورد. این سنگ به دلیل جنسیت عالی، در برش کاری و ابزار های مختلف CNC جهت نما های برجسته، به هیچ عنوان دچار ترک خوردگی و شکستگی نمی شود. از کاربرد های کلی این سنگ می توان اشاره کرد به:

  • نما های رومی و کلاسیک ساختمان ها
  • بدنه دیوار های داخلی ساختمان و دیوار های راه پله
  • سنگفرش محوطه های بیرونی و داخلی
  • سرویس های بهداشتی
  • ساخت درپوش از سورت های ضعیف تر آن
  • مصنوعات سنگی

عکس زیر متعلق به سنگ تراورتن بمانی نژاد یزد یکی از باکیفیت ترین و زیبا ترین سنگ های ساختمانی با تم رنگی عسلی است. این سنگ بافت بسیار متراکم و استخوانی دارد و قد و پای آن به طور ذاتی بلند است. در سطح این سنگ موج های بسیار زیبایی نیز مشاهده می شود.

تراورتن کرم عسلی بمانی یزد

قیمت سنگ تراورتن عسلی یزد

پارامتر های مختلفی بر روی قیمت این سنگ تاثیر می گذارد. از جمله: ابعاد و ضخامت سنگ، نحوه برش و فرآوری سنگ، کیفیت ساب و فرآوری سنگ، ارتفاع سنگ های طولی، سورت سنگ و میزان یکدستی سطح سنگ و … .

سورت های بی موج تراورتن یزد به دلیل کاربرد بیشتر در نما های رومی و کلاسیک، قیمت بالاتری نسبت به سورت های موجدار دارند.

بر اساس استاندارد کارخانه ها، درجه بندی و سورت بندی سنگ بر اساس کرم و کرم عسلی روشن و یکدست بودن آن است که به عنوان سورت های ممتاز نیز در بازار شناخته می شود. سورت های ممتاز سنگ تراورتن یزد، از قیمت بالاتری نسبت به سورت های ضعیف تر برخوردار می باشند. از دیگر سنگ های باکیفیت می توان به سنگ های زیر اشاره کرد:

تراورتن حاجی آبادتراورتن کرم تکاب _ سنگ تراورتن دره بخاری _ تراورتن ابیانه ممتاز _ تراورتن کرم رامشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط