تراورتن کرم حاجی آباد سوپر

فهرست مطالب این نوشته

سنگ تراورتن کرم حاجی آباد سوپر، از دسته سنگ های پرطرفدار و باکیفیت ساختمانی است. این سنگ از تم رنگی روشن و بافت جذابی برخوردار است و به به دلیل کیفیت بسیار خوب آن، قیمتی متوسط نیز دارد. معدن این سنگ در استان مرکزی و در شهرستان محلات واقع شده است.


سنگ تراورتن کرم حاجی آباد سوپر

تراورتن حاجی آباد دارای تم رنگی کرم روشن، کرم عسلی و بژ همراه با رگه ها و هاله های تیره رنگ می باشد. این سنگ جزء دسته سنگ های باکیفیت و پرفروش نما محسوب می شود و از قیمت متوسطی برخوردار است. تراورتن حاجی آباد سوپر دارای زمینه رنگی کرم روشن و مایل به سفید می باشد و از تخلخل بسیار مناسبی برخوردار است. این سنگ بسیار زیبا به صورت موج دار نیز تولید می شود که بیشتر سنگ های موجدار در ابعاد حکمی پالت می شوند و به کشور های دیگر صادر می گردند. سنگ های بی موج و صیقلی در ایران محبوبیت بسیار زیادی در بین طراحان و سازندگان دارند.

از سنگ های تراورتن حاجی آباد بیشتر به عنوان سنگ نماهای رومی و کلاسیک ساختمان ها استفاده می کنند. به طور کلی این سنگ سورت بندی بسیار زیادی دارد که سورت های ممتاز و سوپر آن هم از نظر ظاهری و هم از نظر کیفی، در دسته ی بهترین سنگ های بازار قرار دارند.

سنگ تراورتن حاجی آباد جزء قدیمی ترین سنگ های تراورتن بازار محسوب می شود که به دلیل ویژگی های بسیار خوب آن، در صنعت ساختمان کاربرد های بسیار زیادی داشته است. از نظر ظاهری، برخی از سورت های این سنگ شباهت بسیار زیادی به سنگ های تراورتن کرم تکاب و تراورتن دره بخاری دارد. 

سنگ تراورتن حاجی آباد سوپر

ویژگی های بسیار خوب این سنگ

سنگ تراورتن کرم حاجی آباد بی شک جزو بهترین سنگ های تراورتن بازار است که به دلیل تراکم بسیار خوب آن، به دو روش بی موج و موجدار تولید و فرآوری می شود. از ویژگی های بسیار خوب این سنگ می توان اشاره نمود به:

این سنگ تراکم بسیار خوبی دارد و از مقاومت بالایی در برابر فشار و ضربه برخوردار است. در بافت این سنگ خلل و فرج های کم و مناسبی دیده می شود که سبب می گردد سنگ چسبندگی بسیار خوبی با ملات داشته باشد و با وزن سبکی همراه باشد.

تراورتن حاجی آباد یکی از با دوام ترین و سازگارترین متریال با محیط زیست و ناملایمات جوی از قبیل گرما، سرما، باد ، باران و … می باشد. این سنگ جذب آب ناچیزی دارد و به هیچ عنوان شوره نمی زند و ظاهر زیبای آن خراب نمی شود.

این سنگ به دلیل بافت متراکم، از ساب پذیری فوق العاده خوبی برخوردار است و سطح آن براق و درخشان می باشد. استفاده از این سنگ در هر فضایی، گرمی و شکوه را به فضای اطراف خود می بخشد.

لایه یو وی موجود بر روی این سنگ باعث محافظت از این محصول در برابر تابش آفتاب شده است. این سنگ از دوام و ماندگاری بسیار بالایی برخوردار است. از این سنگ می توان در نمای بیرونی مناطق سردسیر، گرمسیر و حتی مرطوب نیز استفاده نمود.

این سنگ جنسیت استخوانی و متراکمی دارد و در هنگام برش در کارگاه ساختمان، به هیچ عنوان دچار شکستگی و ایجاد ضایعات (پرتی) نمی شود.

 

موارد استفاده از تراورتن کرم حاجی آباد سوپر

به طور کلی این سنگ در ابعاد عرض 40 طولی و به صورت ساب خورده و صیقلی فرآوری می شود. ابعاد فرشی این سنگ نیز به صورت چرمی و صیقلی، به عنوان سنگفرش ساختمان ها استفاده می شود. این سنگ به دلیل مقاومت بالا بواسطه تخلخل کم و قابلیت بالا در ابزار زنی و ساخت ستون و سر ستون و المانهای مختلف نمای رومی یکی از بهترین گزینه ها برای اجرای نماهای کلاسیک و رومی می باشد.

  • نمای بیرونی ساختمان ها
  • نمای رومی و کلاسیک
  • بدنه دیوار های داخلی
  • ساخت صراحی، آبنما، و سایر مصنوعات سنگی
  • سنگفرش محوطه های بیرونی

از درجات پایین و ضعیف تر سنگ تراورتن حاجی آباد جهت مصارف درپوش و جدول سنگی و نماهای پشت ساختمان استفاده میگردد.

تراورتن حاجی آباد ممتاز

معدن سنگ تراورتن حاجی آباد

معدن این سنگ در استان مرکزی، در حومه های شهرستان محلات و در مجاورت جاده خمین قرار دارد. معادن سنگ تراورتن کرم حاجی آباد با استخراج ماهیانه حدود 75 هزار تن اقدام به استحراج کوپ، از فعال ترین معادن سنگ تراورتن ایران محسوب می شوند. این سنگ به صورت خام (کوپ سنگ) و فرآوری شده به کشور های بسیار زیادی صادر می گردد. از باکیفیت ترین سنگ های تراورتن بازار که معدن آن نیز در شهرستان محلات واقع شده است، می توان به سنگ تراورتن عباس آباد و سنگ تراورتن آبگرم محلات اشاره نمود.

 

عوامل تاثیر گذار بر قیمت سنگ های تراورتن

پارامتر های بسیار زیادی در تعیین قیمت سنگ های ساختمانی به ویژه سنگ های تراورتن موثر هستند. از مهم ترین آنها می توان به ابعاد و ضخامت سنگ ها اشاره نمود. هر چقدر ابعاد سنگ های طولی بلند تر باشد و به اصطلاح شمش باشد، قیمت سنگ نیز افزایش پیدا می کند. استفاده از سنگ های شمش و با ارتفاع بلند در نما، نما را زیبا تر می کند و در پایان کار نیاز به بند کشی کمتر بین سنگ ها می باشد.

کیفیت ساب و فرآوری سنگ از دیگر معیار های بسیار مهم در قیمت سنگ می باشد. هر چقدر سطح سنگ روشن تر باشد، نشان دهنده ی کیفیت بسیار خوب ساب و فرآوری می باشد و قیمت سنگ افزایش پیدا می کند. سنگ ها همگی باید گونیا باشند و چهار گوشه ی آنها نباید دچار شکستگی و ترک باشد. سنگ های طولی باید همگی ضخامت ثابت و دقیقی داشته باشند که نشان از کیفیت و دقت برش سنگ می باشد.

برخی از کارخانه ها جهت روشن تر کردن تم رنگی سنگ، سنگ ها را کوره می کنند. کوره کردن سنگ ها سبب روشن تر شدن سنگ می شود ولی مقاومت و طول عمر سنگ را به شدت کاهش می دهد.

سورت سنگ هر چقدر دقیق تر باشد و سنگ روشن تر و سطح آن کمتر لکه و رگه داشته باشد، قیمت سنگ افزایش پیدا می کند. سورت بندی سنگ در ایران به صورت تجربی و با چشم بر اساس تجربه افراد انجام می شود. میزان دقت در سورت یک پارت سنگ، اهمیت بسیار بالایی در تعیین قیمت آن دارد.

برای خرید این سنگ با قیمت مناسب و رقابتی، و یا سایر سنگ های مشابه با قیمت مناسب و کیفیت فرآوری بالا، با ما تماس بگیرید.

تراورتن حاجی آباد ممتاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط