سنگ تراورتن سوپر تکاب

تراورتن کرم تکاب

فهرست مطالب این نوشته

سنگ تراورتن کرم تکاب یکی از مشهور ترین و با کیفیت ترین سنگ های تراورتن نما می باشد که از قیمت بسیار مناسبی برخوردار است. این سنگ معمولا در ابعاد پلاک عرض 40 طولی و به صورت صیقلی فرآوری می شود.


سنگ تراورتن کرم تکاب

سنگ تراورتن تکاب یکی از سنگ های پرکاربرد و معروف در استفاده به عنوان سنگ نما به خصوص نماهای رومی می باشد. این سنگ با زمینه رنگی کرم روشن تا تیره یا قهوه ای به دو صورت موجدار و بی موج فرآوری می شود. در سطح برخی از سورت های این سنگ رگه ها و هاله های محو به رنگ طوسی کم رنگ نیز مشاهده می شود.

این سنگ به دلیل شباهت بسیار زیاد به سنگ تراورتن حاجی آباد و قیمت بسیار مناسب، شهرت فرآوانی پیدا کرده است. البته شایان ذکر است که این سنگ کیفیت بسیار خوبی نیز دارد. 

سنگ تراورتن تکاب موجدار

ویژگی های سنگ تراورتن تکاب

در سورت های سوپر و ممتاز تراورتن تکاب، می توان خلل و فرج های ریزی را مشاهده کرد اما سورت های ضعیف تر دارای بافت متخلخل بیشتری می باشند. به طور کلی این سنگ نسبت به سایر سنگ های تراورتن مشابه خود، از تراکم بسیار خوبی برخوردار است و استحکام بسیار خوبی نیز دارد. از ویژگی های ذاتی این سنگ می توان اشاره نمود به:

سنگ تراورتن تکاب به طور ذاتی از قد و پای بسیار بلند و خوبی برخوردار است. این ویژگی به دلیل ابعاد کوپ استخراج شده از معدن و سلامت سنگ می باشد. سنگ هایی که ارتفاع بلندی دارند، در نمای ساختمان نیاز به بند کشی کمتری دارند و ظاهر نما را زیبا جلوه می کنند.

این سنگ تراکم بسیار خوب و تخلخل مناسبی دارد. بافت استخوانی این سنگ سبب گردیده تا از مقاومت فشاری خوبی برخوردار باشد و نسبت به ضربه نیز مقاوم باشد. این سنگ به دلیل خلل و فرج موجود در بافت خود، وزن سبکی دارد و از چسبندگی ایده آل و خوبی با ملات برخوردار است.

سنگ تراورتن کرم تکاب قابلیت ساب پذیری بسیار خوبی دارد و سطح این سنگ براق و درخشان است. این سنگ تا نور را به خوبی منعکس می کند و گرمی و شکوه خاصی به فضای اطراف ساختمان می بخشد.

این سنگ بهترین گزینه برای استفاده در مناطق مختلف کشور از جمله سردسیر، گرمسیر و یا مرطوب می باشد. سنگ تکاب به هیچ عنوان شوره نمی زند و ظاهر زیبای خود را از دست نمی دهد.

به طور کلی این سنگ هم از نظر ویژگی و هم از نظر قیمت همانند سنگ تراورتن بمانی نژاد می باشد. هر دوی این سنگ ها کیفیت بسیار خوب و قیمت بسیار مناسبی دارند و در صنعت ساختمان کاربرد های متفاوتی می توانند داشته باشند.

 

کاربرد های سنگ تراورتن کرم تکاب

غالبا سنگ های تراورتن به دلیل تنوع رنگی بسیار زیاد و وزن سبک آنها بیشتر در نمای اصلی ساختمان ها استفاده می شوند. سنگ تراورتن تکاب نسبت به نور خورشید و عوامل مختلف جوی بسیار مقاوم است و تم رنگی این سنگ با گذشت زمان، یک یا دو درجه روشن تر و زیبا تر می شود. البته بهتر است تمام سنگ های مورد استفاده در نمای ساختمان، فارق از جنس و کیفیت سنگ، همگی اسکوپ شوند تا خطر سقوط سنگ در دراز مدت به حداقل برسد.

این سنگ در ابعاد عرض 40 طولی به صورت صیقلی و در ابعاد مختلف فرشی به دو صورت صیقلی و چرمی فرآوری می شود.

از کاربرد های مرسوم این سنگ می توان اشاره نمود به:

  • نمای بیرونی ساختمان ها، نما های رومی و مدرن
  • دیوار های داخلی ساختمان
  • بدنه دیوار پارکینگ، راه پله و لابی 
  • سنگفرش محوطه های بیرونی
  • ساخت صراحی، نرده سنگی و آبنما
  • استفاده به عنوان درپوش از درجات ضعیف این سنگ

سنگ تراورتن تکاب ممتاز

قیمت سنگ تراورتن کرم تکاب

قیمت این سنگ رابطه مستقیمی با کیفیت و سورت سنگ دارد. ابعاد و ضخامت سنگ نیز در قیمت این سنگ بسیار تاثیر گذار است. هر چقدر قد و پا یا ارتفاع سنگ بلند تر باشد قیمت سنگ بیشتر است. سورت سنگ از دیگر عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت این سنگ می باشد. تم رنگی این سنگ کرم می باشد که هر چقدر روشن تر و بدون لکه و هاله باشد، قیمت سنگ افزایش پیدا می کند.

کیفیت ساب و فرآوری سنگ یکی از اصلی ترین علل تعیین قیمت سنگ می باشد. هر چقدر ساینده های سطح سنگ مرغوب تر باشند و مواد رزین و پرکننده از جنس مرغوب و باکیفیت باشد، سبب براق تر شدن سنگ و افزایش طول عمر و ماندگاری سنگ می شود. سنگ های یک دسته باید همگی ضخامت یکسان و دقیقی داشته باشند و چهار گوشه ی سنگ ها همگی گونیا باشد. این نشان دهنده ی کیفیت دقیق برش سنگ است.

با این حال سنگ تراورتن تکاب از قیمت بسیار مناسب و خوبی برخوردار است. برای مشاهده سورت های مختلف این سنگ و خرید، با ما تماس بگیرید.

 

معدن سنگ تراورتن تکاب

معدن این سنگ در نزدیکی روستای آق بلاغ همدان از توابع شهرستان تکاب و در جنوب استان آذربایجان غربی واقع گردیده است. این معدن دارای سینه کار های مختلفی می باشد که از معروف ترین آنها می توان به معدن تکاب توکلی و معدن تکاب سلیمی اشاره نمود. هر دوی این معادن دارای باکیفیت ترین سنگ تراورتن تکاب می باشند. از دیگر محصولات باکیفیت می توان اشاره کرد به:

تراورتن دره بخاری و تراورتن عباس آباد

سنگ تراورتن تکاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط