تراورتن آبگرم سوپر

تراورتن محلات سوپر

فهرست مطالب این نوشته

سنگ تراورتن محلات یکی از مشهور ترین سنگ های تراورتن بازار محسوب می شود که دارای تم رنگی کرم می باشد. زمینه رنگی تراورتن محلات سوپر کرم روشن است که در سطح آن رگه و هاله ای مشاهده نمی شود.


سنگ تراورتن محلات سوپر

سنگ های ساختمانی به خصوص تراورتن ها به عنوان قدیمی ترین مصالح ساختمانی محسوب می شوند و از گذشته تا به امروز در صنعت ساختمان کاربرد های فرآوانی داشته اند. تراورتن محلات یکی از معروف ترین سنگ های تراورتن نما است که به دلیل تم رنگ جذاب و کیفیت بسیار خوب، در دسته ی پر فروش ترین سنگ های ساختمانی قرار دارد.
زمینه رنگی این سنگ کرم تیره تا روشن است که در سطح آن هاله ها و شالی های طوسی رنگ مشاهده می شود. تراورتن سوپر محلات از زمینه رنگی کاملا یکدست و روشنی برخوردار است و بهترین گزینه برای نمای بیرونی ساختمان ها محسوب می شود. این سنگ از نظر ظاهری شباهت بسیار زیادی به سنگ تراورتن تکاب سوپر دارد.
تراورتن محلات از معادن آبگرم استخراج می شود و در بازار با نام سنگ تراورتن آبگرم نیز شهرت دارد. مشهور ترین معدن این سنگ، معدن سالاری است که سنگ های آن با نام تراورتن آبگرم سالاری، در بازار شناخته شده اند. در ادامه با ویژگی های خوب این سنگ بیشتر آشنا خواهیم شد.

سنگ تراورتن آبگرم سالاری ممتاز

ویژگی های سنگ تراورتن کرم محلات

تراورتن آبگرم محلات در بازرگانی هویدا از ساب بسیار خوب و آینه ای برخوردار بوده و قیمت بسیار مناسب آن از مزیت های خوب این سنگ به شمار می رود. این سنگ کیفیت بسیار خوبی دارد که در ادامه به برخی از ویژگی های خوب آن می پردازیم.

این سنگ تراکم بسیار خوبی دارد و از بافت متخلخل مناسبی برخوردار است. تراورتن محلات به دلیل وجود خلل و فرج در بافت خود، از وزن سبکی برخوردار است و چسبندگی خوبی با ملات نیز دارد. البته تمامی سنگ های نما بهتر است اسکوپ شوند و این ربطی به جنس سنگ ها ندارد.

قابلیت ساب پذیری این سنگ بسیار خوب می باشد و سطح آن براق و درخشان است. این سنگ نور را به خوبی منعکس می کند و شکوه و گرمی دلنشینی را به فضای اطراف خود منتقل می نماید.

سنگ تراورتن آبگرم محلات دچار شوره نمی شود و تغییر رنگ نمی دهد. از این سنگ می توان در نمای بیرونی مناطق مختلف کشور با آب و هوای سرد، گرم و مرطوب استفاده نمود.

از مزیت های بسیار خوب سنگ محلات، قابلیت تامین آن در متراژ های بالا با قیمت بسیار مناسب نسبت به سنگ های مشابه خود می باشد. این سنگ شباهت زیادی به برخی از سورت های تراورتن حاجی آباد دارد ولی از نظر قیمتی ارزان تر از آن است. البته کیفیت سنگ حاجی آباد، فوق العاده عالی است.

 

موارد استفاده از سنگ تراورتن آبگرم محلات سوپر

اصلی ترین کاربرد سنگ های تراورتن زمینه روشن مخصوصا تراورتن آبگرم سوپر و ممتاز، استفاده در نمای بیرونی ساختمان است. یکی از ویژگی های بسیار خوب این سنگ که در قسمت قبل به آن اشاره نشد، قابلیت ابزار زنی و برش پذیری خوب این سنگ است. این سنگ در هنگام برش کاری دچار ترک و شکستگی نمی شود، به همین دلیل گزینه ی مناسبی برای نما های برجسته ی رومی می باشد.

اغلب این سنگ در ابعاد مختلف عرض 40 طولی و سایز های مختلف فرشی، به دو صورت موجدار و بی موج برش داده شده و به صورت صیقلی یا چرمی فرآوری می گردد. از کاربرد های خوب این سنگ می توان اشاره نمود به:

  • نمای اصلی ساختمان ها
  • پوشش دیوار های داخلی ساختمان
  • بدنه دیوار پارکینگ و راه پله
  • سنگفرش محوطه های بیرونی و پشت بام
  • ساخت صراحی، نرده سنگ، آبنما و دیگر مصنوعات سنگی
  • استفاده به عنوان درپوش از سورت های ضعیف این سنگ

سنگ های تراورتن بی موج بیشتر در نما های اصلی ساختمان به خصوص نما های رومی و کلاسیک استفاده می شوند. از سنگ های تراورتن کرم روشن موجدار، در برخی از نما های بیرونی و در دکوراسیون های داخلی ساختمان های اداری و مسکونی استفاده می گردد.

سنگ های تراورتن چرمی، در ابعاد ریز فرشی معمولا برای سنگ کف قسمت های بیرونی ساختمان استفاده می گردد. از ابعاد تایل برای فضا سازی ها و یا دکوراسیون های داخلی استفاده می گردد. سنگ های تراورتن چرمی، طرح کلاسیک و سنتی را ایجاد می کند. بیشتر سنگ های چرمی سبک اروپایی محسوب می شوند و به کشور های اروپا صادر می گردد.

 

معدن سنگ تراورتن آبگرم محلات

معدن این سنگ در شهرستان محلات، جاده آبگرم در استان مرکزی واقع گردیده است و با استخراج ماهیانه بیش از 000 20 تن سنگ از چندین سینه کار، یکی از معادن فعال کشور است. از معروف ترین سینه کار های این معدن، می توان به معدن تراورتن آبگرم سالاری اشاره نمود.

کوپ این سنگ پس از استخراج از معادن و منتقل شدن به کارخانه ها، عملیات برش بر روی آن انجام می شود. سورت های مختلف این سنگ علاوه بر مصراف داخلی، به کشور های بسیار زیادی صادر می گردد. جهت آشنایی با سنگ تراورتن دره بخای، یکی دیگر از معادن معروف شهرستان محلات، مطالبی که در رابطه با آن نوشته ایم را بخوانید.

تراورتن ممتاز محلات

قیمت سنگ تراورتن آبگرم محلات سوپر

قیمت این سنگ همانند سنگ های تراورتن دیگر، تحت تاثیر برخی عوامل می باشد. به عنوان مثال قد و پای سنگ های طولی هر چقدر بلند تر باشد، سنگ در دسته ی شمش قرار می گیرد و قیمت آن افزایش پیدا می کند. سورت سنگ از دیگر عوامل بسیار مهم و تاثیر گذار بر قیمت سنگ است. هر چقدر تم رنگی سنگ روشن تر و سطح آن یکدست تر باشد، قیمت آن دسته سنگ بیشتر است.

کیفیت ساب و فرآوری سنگ در تعیین قیمت سنگ های تراورتن بسیار موثر هستند. اگر در فرآیند ساب، لقمه های ساینده از جنس مرغوب باشند، سنگ ساب بهتری خورده و سطح آن براق تر و درخشان تر می گردد. در فرآوری سنگ، برخی از تولید کنندگان جهت روشن تر و سفید تر شدن تم رنگی سنگ، آن را کوره می کنند.

کوره کردن سنگ بدین معنا است که توسط دستگاه هایی، به سنگ حرارت می دهند و توسط گرمای شدید، سنگ چند درجه روشن تر خواهد شد. این عمل به شدت به سنگ آسیب می زند. قبل از خرید سورت های سوپر سنگ تراورتن حتما مطمعن شوید که سنگ ها کوره نشده باشند.

سنگ های یک دسته همگی باید ضخامت یکسان و دقیقی داشته باشند. تراورتن های طولی را با ضخامت 1.7 تا 2 سانت برش می دهند. چهار گوشه ی تمامی سنگ ها باید گونیا باشد و لب پردیگی یا شکستگی در آنها مشاهده نشود. بازرگانی هویدا با تضمین کیفیت سنگ های تراورتن به خصوص تراورتن محلات سوپر و ارائه فروش با قیمت بسیار مناسب و رقابتی، آماده همکاری با سازندگان، مهندسان و انبارداران سراسر کشور می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط