تراورتن شکلاتی ممتاز

فهرست مطالب این نوشته

سنگ تراورتن شکلاتی ممتاز از معادن استان یزد و کاشان استخراج می شود. این سنگ از زمینه رنگی یکدست و براق برخوردار است و قیمت بسیار مناسب آن از دلایل پرفروش بودن آن شده است.

سنگ تراورتن شکلاتی ممتاز

تراورتن شکلاتی یزد یا تراورتن دهشیر و تراورتن شکلاتی کاشان، از معروف ترین سنگ های تراورتن بازار با تم رنگی قهوه ای و قیمت مناسب هستند. سنگ تراورتن شکلاتی سورت های متعددی دارد و با نیاز به ساختمان خود می توان سورت مناسب را با قیمت مناسب تهیه کرد.

معادن سنگ تراورتن شکلاتی یزد یا دهشیر در استان یزد و در شهرستان دهشیر قرار دارد. به طور کلی سنگ های تراورتن یزد از استحکام بسیار بالا و میزان تخلخل پایینی برخوردار هستند. ساب پذیری بسیار عالی و سطح براق و درخشان این سنگ از دیگر ویژگی های آن است. از لحاظ قیمتی تراورتن یزد بسیار مناسب است و جزء سنگ های پرفروش بازار به حساب می آید.

تراورتن شکلاتی کاشان که گاها با نام تراورتن شکلاتی آقا محمدی نیز شناخته می شود از سنگ های مرغوب و باکیفیت بازار است. این سنگ به دلیل زیبایی، ساب پذیری عالی و کیفیت بسیار بالایی که دارد، در بخش های مختلف ساختمان به کار برده می شود.

از ویژگی های بسیار خوب هردو سنگ، رنگ ثابت و یکنواخت آنها می باشد. سنگ های به کار برده در نمای ساختمان از اهمیت بسیار برخوردار هستند که سطحی یکدست و زیبا داشته باشند.

کاربرد سنگ تراورتن شکلاتی ممتاز

به طور کلی سنگ های تراورتن ممتاز شکلاتی از سطحی یکدست و یکنواخت برخوردار هستند و در نمای کلاسیک ساختمان ها استفاده می شود. ظاهر بسیار زیبای تراورتن یزد و کیفیت بسیار عالی آن، در کنار قیمت بسیار مناسب، از دلایل محبوبیت این سنگ است.

  • نمای کلاسیک و رومی ساختمان ها
  • دیوار های داخلی ساختمان
  • محوطه سازی
  • سنگفرش محوطه های بیرونی
  • ساخت مصنوعات سنگی، صراحی و آبنما

 

قیمت سنگ تراورتن شکلاتی

پارامتر های مختلفی بر قیمت سنگ تاثیر می گذارد. قبل از خرید سنگ باید به این نکات و پارامتر ها دقت بسیاری شود. به دلیل نوسانات بازار قیمت هیچ سنگی در بازار ثابت نبوده و این پارامتر ها باعث تغییر قیمت سنگ ها می شود. از جمله:

ابعاد و ضخامت سنگ: ارتفاع سنگ های طولی هرچقدر بیشتر باشد سنگ از قیمت بیشتری برخوردار است. همینطور ضخامت سنگ، البته ضخامت سنگ ها ی طولی معمولا بین 1.8 تا 2 سانت می باشد.

سورت سنگ: تراورتن شکلاتی سورت های مختلفی دارد که هر چقدر سنگ سطحی یکدست تر و بدون لکه و غده داشته باشد، سنگ از قیمت بیشتری برخوردار است.

کیفیت ساب و فرآوری سنگ: سنگ اگر براق باشد، نشان از استفاده ی ساینده های مرغوب در فرآوری آن است. کیفیت جنس مواد پر کننده یا رزین در فرآوری سنگ نیز اهمیت بسیاری دارد. زیرا اگر جنس این مواد خوب نباشد، به مرور زمان باعث از بین رفت ظاهر زیبای سنگ می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط