سنگ تراورتن سیلور تکاب چرمی

تراورتن خاکستری سیلور تکاب

فهرست مطالب این نوشته

سنگ تراورتن خاکستری سیلور تکاب با زمینه رنگی طوسی، دودی و خرمایی همراه با رگه های مسی است. این سنگ در نمای ساختمان های مدرن و کلاسیک استفاده ی بسیار زیادی می شود. فرآوری های مختلفی از جمله صیقلی و چرمی بر روی این سنگ نیز صورت می گیرد.


سنگ تراورتن خاکستری سیلور تکاب

سنگ های تراورتن جزو سنگ های رسوبی هستند که دارای بافت متخلخل می باشند. این سنگ ها در رنگ ها و طرح های فرآوان یافت می شوند. یکی از معروف ترین سنگ های تراورتن در جهان، سنگ تراورتن سیلور تکاب است. این سنگ عمدتا دارای زمینه رنگی خاکستری یا به اصطلاح سیلور طوسی است که در سطح آن رگه هایی به رنگ سفید مسی، مشاهده می شود.

این سنگ بسیار زیبا در ابعاد مختلف تایل، پلاک و اسلب به دو صورت موجدار و بی موج تولید می شود. فرآوری به صورت صیقلی و چرمی نیز بر روی این سنگ صورت می گیرد. این سنگ سورت های بسیار زیاد و مختلفی دارد که از نظر ظاهری برخی از سورت های این سنگ، به سنگ تراورتن سیلور آذرشهر بسیار مشابه هستند. از انواع مختلف سنگ تراورتن سیلور تکاب که به صورت انبوه قابل تامین هستند عبارتند از:

  • تراورتن تکاب خرمایی
  • سنگ تراورتن دودی تکاب
  • تراورتن سیلور تکاب خاکستری

تراورتن سیلور

ویژگی های تراورتن سیلور خاکستری 

این سنگ در دسته ی باکیفیت ترین سنگ های تراورتن در جهان شناخته شده است و به دلیل ویژگی های خوب و ظاهر منحصر به فرد آن، به کشور های بسیار زیادی صادر می گردد. 

ساب پذیری این سنگ بسیار خوب است و سطح آن براق و درخشان می باشد. به دلیل کیفیت بسیار خوب این سنگ، به صورت چرمی، پر نشده و یا بدون ساب نیز فرآوری می شود که در قسمت های مختلف ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

بافت متخلخل این سنگ سبب شده تا از وزن سبکی برخوردار باشد. این سنگ چسبندگی ایده آلی با ملات دیوار نما دارد و گزینه ی مناسبی برای نمای ساختمان های مرتفع محسوب می شود. از طرف دیگر تراکم این سنگ نسبت به سنگ های تراورتن دیگر، مناسب است و به خوبی قابل برش و ابزار خوری می باشد. این سنگ را می توان به صورت حجمی با ضخامت های بالا جهت ابزار CNC تولید کرد.

سنگ تراورتن تکاب سیلور نسبت به فشار و ضربه نیز مقاوم است و در برابر سایش مقاومت مناسب و خوبی نیز دارد. این سنگ به دلیل وجود موج های منظم در سطح آن، به صورت موجدار نیز تولید و فرآوری می گردد که اکثر سنگ های موجدار مشتری های صادراتی دارد.

قیمت مناسب این سنگ با وجود کیفیت بسیار خوب و ماندگاری بالای آن، سبب گردیده تا در بین طراحان و سازندگان محبوبیت فرآوانی پیدا کند. این سنگ سورت های بسیار زیادی دارد که همگی آنها در متراژ های بالا قابل تامین می باشند.

 

کاربرد های این سنگ بسیار زیبا در صنعت ساختمان

به طور کلی سنگ های تراورتن سیلور معدن تکاب، به دلیل تراکم مناسب و جنسیت خوبشان، قابلیت برش پذیری و ابزار خوری بسیار خوبی دارند. در نمای ساختمان ها و ویلا های مدرن، با ترکیب این سنگ با سنگ های سفید همچون سنگ های ترامیت سفید یا تراورتن سفید عباس آباد، طرح های خیره کننده ای را خلق می کنند. این سنگ بسیار زیبا به صورت موجدار در ابعاد اسلب نیز فرآوری می شود که به دلیل موج های منظم آن، قابلیت ایجاد قاب های بوک مچ و فورمچ را نیز دارد.

از کاربرد های عمده ی این سنگ در صنعت ساختمان می توان اشاره کرد به:

  • نما های رومی، کلاسیک و مدرن
  • دیوار های داخلی ساختمان
  • طراحی دکوراسیون های لوکس در لابی هتل ها و مجتمع های تجاری
  • سنگفرش محوطه های بیرونی
  • سرویس های بهداشتی و حمام ها
  • سنگفرش دور استخر ها به صورت چرمی
  • بدنه دیوار های آشپزخانه
  • ساخت مصنوعات سنگی همچون آبنما و صراحی

سنگ های تراورتن چرمی تکاب با تم رنگی خاکستری یا دودی، حسی کلاسیک به فضا منتقل می کند و یک محیط با حس و حال سنتی و قدیمی را برای افراد تداعی می کند. بیشترین مشتری های سنگ های تراورتن تکاب چرمی، کشور های اروپایی هستند که از این نوع سنگ ها، در نما های بیرونی و داخلی استفاده می کنند.

نمای ساختمان مدرن با تراورتن سیلور

معدن سنگ تراورتن سیلور تکاب خاکستری

معدن این سنگ در استان آذربایجان غربی، شهرستان تکاب واقع شده است. این سنگ به صورت کوپ و بریده شده به کشور های بسیار زیادی از جمله چین، ترکیه، عمان و عراق صادر می گردد. کشور های اروپایی همچون اسپانیا نیز علاقه ی بسیار زیادی به این سنگ دارند و بیشتر این سنگ را به صورت تایل های چرمی خریداری می کنند. در ادامه به معرفی برخی از محبوب ترین سنگ های تراورتن بازار می پردازیم:

تراورتن کرم حاجی آبادسنگ تراورتن دره بخاری _ تراورتن عسلی یزد _ تراورتن قرمز آذرشهر _ تراورتن سفید ابیانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط