تراورتن ابیانه ممتاز

تراورتن سفید هاله دار

فهرست مطالب این نوشته

سنگ تراورتن سفید هاله دار از معادن مختلفی استخراج می شود. این سنگ به دلیل اینکه طرح و نقش طبیعت را به خوبی به نمایش می گذارد و زیبایی خاصی دارد، در نمای ساختمان های بسیار زیادی استفاده می شود. تراورتن هاله دار از معادن مختلفی استخراج می گردد که در این مقاله با دو نمونه از بهترین آنها آشنا خواهیم شد.


سنگ تراورتن سفید هاله دار

سنگ های تراورتن بهترین گزینه برای نمای بیرونی ساختمان ها هستند. این سنگ ها در تم های رنگی بسیار زیادی از تیره تا کرم روشن و سفید یافت می شوند. تراورتن ها به دو صورت موجدار و بی موج قابل فرآوری هستند. در برخی از سنگ هایی که به صورت بی موج فرآوری شده اند، هاله های کرم یا طوسی کم رنگ جذابی مشاهده می شود که به سنگ روح و جلا می بخشد. 

امروزه سنگ های تراورتن سفید به دلیل تم رنگی خنثی و قابل ترکیب با هر متریال دیگه ای، محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. اما مشکل این سنگ ها قیمت نسبتا بالای آنها است. از این رو، سنگ های تراورتن سفید هاله دار گزینه ی بسیار مناسبی برای نمای ساختمان هستند که از جذابیت فرآوانی نیز برخوردار می باشند.

دو نمونه از بهترین سنگ های تراورتن سفید بازار که هاله های جذابی دارند، باید اشاره کرد به:

  1. سنگ تراورتن عباس آباد
  2. تراورتن سفید ابیانه

تراورتن سفید عباس آباد و بمانی

ویژگی های سنگ های تراورتن سفید

هر دو سنگ تراورتن عباس آباد و ابیانه در دسته ی باکیفیت ترین سنگ های تراورتن موجود در بازار قرار دارند. این سنگ ها تم رنگی سفید و شفافی دارند و بهترین مزیت آنها، این است که به هیچ عنوان شوره نمی زنند و ظاهر زیبای خود را هیچ وقت از دست نمی دهند. 

تراکم سنگ تراورتن عباس آباد فوق العاده است و تخلخل مناسب این سنگ، سبب چسبندگی ایده آلی با ملات نما می شود. تراورتن ابیانه سفید هاله دار نیز در برخی از کارخانجات، سورت های پفکی که تخلخل بالایی دارند در دسته های جداگانه سورت بندی می شوند و این سنگ نیز چسبندگی عالی با ملات دارد.

هر دو سنگ سفید ابیانه و عباس آباد ساب پذیری فوق العاده خوبی دارند و سطحشان براق و درخشان است. این سنگ ها نسبت به رطوبت نیز بسیار مقاوم هستند. لایه یو وی از سطح سنگ محافظت می کند و نمی گذارد که در مقابل نور خورشید، دچار رنگ پریدگی شود.

سنگ های ساختمانی معمولا هر چقدر تم رنگی سفید تری پیدا می کنند، قد و پا یا ارتفاع سنگ ها کوتاه تر می شود. البته نه بدان معنا که قد و پای ریزی دارند ولی قد و پای آنها متوسط است. 

سورت بندی سنگ های سفید هاله دار، مشکل است و دقت در سورت بندی این سنگ ها اهمیت بسیار زیادی دارد. سنگ های تراورتن سفید که قیمت بالایی دارند، اکثر مشتری ها تقاضای یک سنگ خوب را دارند، از این رو بهتر است که از کارخانجات مطمعن خریداری کنید.

کاربرد کلی تراورتن سفید هاله دار

این سنگ ها جزء زیبا ترین سنگ های طبیعی جهان محسوب می شوند. اغلب سنگ های تراورتن با ضخامت 1.7 تا 2 سانت به صورت صیقلی برش و فرآوری می شوند. ترکیب این سنگ با تراورتن هایی همچون تراورتن سیلور تکاب، نمایی خارق العاده و جذاب را بوجود می آورد. با سنگ های سفید هاله دار می توان دکوراسیون های داخلی فوق العاده جذاب و لوکسی را طراحی کرد.

  • نمای بیرونی ساختمان
  • دیوار های داخلی ساختمان
  • دکوراسیون واحد های تجاری و اداری لوکس
  • سنگفرش قسمت های مشترک
  • قاب دور آسانسور
  • ساخت مصنوعات سنگی جذاب

سنگ تراورتن عباس آباد ممتاز

قیمت سنگ تراورتن سفید هاله دار

قیمت سنگ های تراورتن به پارامتر های بسیار زیادی بستگی دارد. هاله های سطح سنگ باید طوسی کمرنگ باشد و اگر در سطح سنگ رگه های قرمز یا زردی مشاهده شود، قیمت سنگ کاهش پیدا می کند. سورت بندی سنگ های سفید مشکل است و در برخی از کارخانجات به این موضوع اهمیت زیادی نمی شود. هر چقدر سورت سنگ دقیق تر باشد، قیمت سنگ افزایش پیدا می کند.

کیفیت ساب و فرآوری و همینطور کیفیت و جنس متریال مورد استفاده همچون رزین و اپوکسی، در تعیین قیمت سنگ بسیار تاثیر گذار است. قد و پا یا ارتفاع سنگ ها نیز هر چقدر بلند تر باشد و سنگ هایی با ارتفاع کوتاه در دسته سنگ کمتر باشد، قیمت سنگ بیشتر می شود. به طور کلی سنگ تراورتن عباس آباد از سنگ تراورتن ابیانه قیمت بیشتری دارد، اما هر دو سنگ در دسته سنگ های باکیفیت قرار دارند.

معدن سنگ تراورتن عباس آباد در محلات قرار گرفته است و معدن سنگ تراورتن ابیانه در استان اصفهان می باشد. از دلایل قیمت مناسب تر سنگ های تراورتن ابیانه، فاصله ی کوتاه تر معدن تا کارخانجات سنگبری است و هزینه ی حمل کوپ سنگ، کمتر میباشد. اگر قصد خرید یک سنگ باکیفیت و ماندگار همراه با قیمت رقابتی و مناسب را دارید، می توانید با ما در ارتباط باشید. از دیگر محصولات باکیفیت می توان اشاره کرد به:

سنگ تراورتن حاجی آباد _ تراورتن رامشه ممتاز _ سنگ تراورتن کرم روشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط