سنگ تراورتن بمانی نژاد یزد

تراورتن بی موج بمانی

فهرست مطالب این نوشته

سنگ تراورتن بی موج بمانی یکی از باکیفیت ترین سنگ های نما است که در تم های رنگی کرم روشن تا تیره، عسلی و شکلاتی یافت می شود. این سنگ به دو صورت صیقلی و چرمی نیز تولید می گردد.


تراورتن بی موج بمانی نژاد

سنگ تراورتن بمانی دارای تم رنگی کرم بژ، کرم روشن و عسلی می باشد که در سطح آن هاله های تیره کم رنگی مشاهده می شود. سورت های ممتاز و سوپر این سنگ، از سطحی یکدست و بدون بازی رنگ برخوردار می باشند. تراورتن بمانی به دو صورت موجدار و بی موج فرآوری می گردد. سورت های بی موج این سنگ به دلیل استفاده در نما های رومی، از محبوبیت خاصی برخوردار هستند.

معدن سنگ تراورتن بمانی در استان یزد قرار دارد و جزء سنگ های باکیفیت تراورتن محسوب می شود. استان یزد غنی از معادن سنگ تراورتن محبوب و با کیفیت همچون تراورتن بمانی و تراورتن دهشیر می باشد. از لحاظ قیمتی نیز سنگ های تراورتن یزد در دسته ی سنگ های قیمت مناسب بازار قرار دارند.

تراورتن کرم عسلی بمانی یزد

ویژگی های سنگ تراورتن بی موج بمانی یزد

شاید این سنگ نسبت به سایر تراورتن های مشابه خود، در بازار کمتر شهرت داشته باشد، ولی کیفیت و استحکام فوق العاده ی آن قابل قیاس با سنگ های دیگر نیست.

سنگ های تراورتن بمانی تراکم بسیار خوبی دارند و از بافت متخلخل بسیار مناسبی برخوردار هستند. این سنگ به دلیل بافت متخلخل، وزن سبکی دارند و با ملات چسبندگی بسیار خوبی ایجاد می کنند. البته بهتر است تمام سنگ های نما حتما اسکوپ شوند.

این سنگ به دلیل بافت متراکمی که دارد، از ساب پذیری فوق العاده خوبی برخوردار است. سطح این سنگ براق و درخشان است و استفاده از آن در هر محیطی، گرمی خاصی به محیط اطراف خود منتقل می کند.

تراورتن بمانی یزد به هیچ عنوان شوره نمی زند و از آن می توان در نمای اصلی ساختمان های مختلف با آب و هوای مختلف استفاده نمود. از این سنگ می توان در نمای مناطق سردسیر، گرمسیر و مرطوب بدون داشتن ترس و دغدغه استفاده نمود.

این سنگ به طور ذاتی از قد و پای بلندی برخوردار است و هنگامی که در نمای ساختمان استفاده می شود نیاز به بند کشی کمتری دارد و باعث جذابیت دوچندان نما می شود. تراورتن بمانی دارای سورت بندی دقیق و یکدستی می باشد و می توان آن را برای پروژه های انبوه با سورت کاملا یکدست و قیمت مناسب تهیه نمود.

 

موارد استفاده از تراورتن بی موج بمانی یزد

در این سال ها با روی کار آمدن نماهای رومی، منجر شده تا تقاضا برای سنگ های کرم بی موج افزایش یابد. کاربرد اصلی سنگ های تراورتن بی موج کرم به صورت عمده در نما های بیرونی ساختمان و دیوار های داخلی ساختمان می باشد. معروف ترین و محبوب ترین سنگ های تراورتن کرم بازار، تراورتن بمانی، سنگ تراورتن کرم تکاب و تراورتن دره بخاری می باشد.

  • نمای بیرونی ساختمان
  • دیوار های داخلی ساختمان
  • دیوار های محوطه بیرونی و حیاط
  • سنگفرش محطوه های باز
  • و …

سنگ تراورتن بمانی نژاد یزد

قیمت سنگ تراورتن بمانی یزد

پارامتر های مختلفی از قبیل سورت سنگ، کیفیت ساب و فرآوری سنگ، ارتفاع و ضخامت سنگ، موجدار و بی موج بودن سنگ و … بر قیمت سنگ تاثیر می گذارد. سورت های بی موج این سنگ علاوه بر استحکام بالا و کیفیت ساب پذیری بسیار عالی، از قیمت نسبتا بالاتری نسبت به سورت های موجدار برخوردار هستند. یکی دیگر از سورت های تراورتن بمانی، سورت موج پیچ بمانی نژاد است که محبوبیت ویژه ای در بین طراحان و سازندگان دارد. برای آشنایی بیشتر با این سنگ می توانید مطالبی که در رابطه با آن نوشته ایم را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط