تراورتن ابیانه ممتاز

تراورتن ابیانه سفید ممتاز

فهرست مطالب این نوشته

سنگ تراورتن ابیانه ممتاز دارای زمینه رنگی سفید می باشد که در سطح آن رگه ها و هاله های صورتی و مشکی بسیار کمی مشاهده می شود. قیمت بسیار مناسب این سنگ نسبت به سنگ های مشابه از دلایل محبوبیت این سنگ می باشد.


سنگ تراورتن سفید ابیانه ممتاز

تراورتن ابیانه یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین سنگ های ساختمانی است. این سنگ دارای تم رنگی سفید روشن همراه با رگه ها و هاله های صورتی و سیاه می باشد. این سنگ مانند سایر سنگ های تراورتن باکیفیت، در سورت های سوپر، ممتاز و درجه یک تقسیم بندی می شود.

تراورتن ممتاز ابیانه دارای زمینه رنگی سفید با کمترین میزان رگه می باشد. سطح این سنگ بسیار درخشان می باشد و بیشتر در نما های رومی و کلاسیک ساختمان ها استفاده می شود.

تراورتن ابیانه شباهت از نظر ظاهری شباهت بسیار زیادی به سنگ تراورتن عباس آباد و آتشکوه دارد. با این تفاوت که تخلخل سنگ ابیانه بیشتر است و از طرفی قیمت بسیار مناسب تری دارد.

 

ویژگی های تراورتن ابیانه ممتاز

از جمله برترین مزایای این سنگ می توان به ابزار خوری عالی آن اشاره کرد. این سنگ در هنگام برش شکسته نمی شود و پرتی زیادی ندارد.

  • تراکم بسیار خوب و تخلخل مناسب
  • مقاومت فشاری و سایشی بسیار خوب
  • جذب آب ناچیز
  • شوره نمی زند
  • بهترین گزینه برای استفاده در مناطق سردسیر و مرطوب
  • چسبندگی بسیار مناسب به ملات
  • ساب پذیری فوق العاده و سطح یکدست
  • قیمت مناسب

لایه یو وی موجود بر روی این سنگ باعث محافظت از این محصول در برابر تابش آفتاب شده است. این سنگ از دوام و ماندگاری بسیار بالایی برخوردار است.

موارد استفاده از سنگ تراورتن سفید ابیانه

معمولا این سنگ در ابعاد عرض 40 طولی و به صورت صیقلی برش و فرآوری می شود. این سنگ از تخلخل مناسبی برخوردار است و چسبندگی خوبی با ملات دارد. از این رو بیشتر در نما های رومی ساختمان ها و حتی بدون نیاز به اسکوپ سنگ استفاده می گردد. وزن سبک این سنگ سبب شده تا از آن در نمای ساختمان های مرتفع و بلند استفاده شود.

ترکیب این سنگ سفید بسیار زیبا با سنگ هایی همچون تراورتن سیلور تکاب در نما های مدرن، جلوه ی خارق العاده ای را برای ساختمان و محیط اطراف خلق می کند. 

  • نمای بیرونی ساختمان ها
  • نمای داخلی و دیوار های داخلی ساختمان
  • دیوار پارکینگ و راه پله
  • محوطه سازی ها
  • سنگفرش پشت بام و محوطه های بیرونی
  • ساخت مصنوعات سنگی همچون صراحی، آبنما و …

 

معدن سنگ ابیانه

معدن این سنگ در استان اصفهان، شهرستان نطنز و در روستای ابیانه واقع گردیده است. این معدن دارای دو سینه کار معروف با نام های اسماعیلی و گودرزی دارد است که از نظر جنس و کیفیت، نسبت به سینه کار های دیگر بهتر و مناسب تر هستند.

 

قیمت سنگ تراورتن ابیانه ممتاز

معیار های بسیار زیادی هستند که سبب می شوند قیمت این سنگ تغییر کند. به عنوان مثلا و در وهله ی اول، سورت سنگ مهمترین عامل تعیین قیمت این سنگ است. هر چقدر تم رنگی سنگ روشن تر و سفید تر باشد و سطح آن لکه و موج کمتری داشته باشد، قیمت آن افزایش پیدا می کند. معدن و سینه کار استخراج شده ی این سنگ و از طرفی فاصله ی کارخانه ی سنگبری تا معدن بر قیمت نهایی سنگ تاثیر فراوانی دارد. فاصله ی معدن تا کارخانه اگر زیاد باشد، کرایه ی بیشتری به حمل بار تریلی می خورد. امسال (1400-1401) راننده های تریلی با چندین با اعتصاب، کرایه حمل سنگ از معدن را به شدت افزایش دادند.

کیفیت ساب و فرآوری، کیفیت برش، قد و پای سنگ و … از دیگر معیار های بسیار مهم تعیین قیمت سنگ است. این سنگ به دلیل جنسیت پفکی و تخلخل زیاد، برخی از افراد از خرید آن منصرف می شوند. اما در کارخانجات بازرگانی سنگ هویدا، سنگ هایی که بافت پفکی دارند را در دسته های جداگانه با قیمت پایین به فروش می رسد. در واقع این سنگ جنسیت عالی دارد و تنها در برخی از سنگ های آن، تخلخل زیاد مشاهده می شود. از دیگر محصولات این مجموعه می توان اشاره کرد به:

تراورتن بمانی نژاد _ سنگ تراورتن رامشه _ تراورتن ابرکوه ممتاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط