تراورتن آبگرم سوپر

بهترین سنگ تراورتن مخصوص نما

فهرست مطالب این نوشته

بهترین گزینه برای نمای بیرونی ساختمان ها، سنگ تراورتن می باشد. دلیل آن هم زیبایی، تنوع رنگی بالا و چسبندگی خیلی خوب با ملات می باشد. در این مقاله به معرفی برخی از سنگ های مناسب برای نمای ساختمان و بهترین سنگ تراورتن می پردازیم.


سنگ تراورتن چیست

سنگ های تراورتن نوعی سنگ رسوبی هستند که در بافت خود، دارای حفره های ریز یا به اصطلاح خلل و فرج می باشند. معادن بسیار زیادی از سنگ های تراورتن در ایران یافت می شود که هر کدام دارای خصوصیات و طرح و رنگ های متنوعی می باشند. این سنگ ها را می توان در تم های رنگی مختلف از جمله سفید، کرم روشن تا تیره، دودی و خاستری، قرمز، زرد لیمویی و … یافت.

سنگ های تراورتن به دو صورت موجدار و بی موج قابل برش هستند. معمولا سنگ های تراورتن بی موج در داخل کشور استفاده می شوند و سنگ های تراورتن موجدار بیشتر محبوب کشور های دیگر هستند و صادرات می شوند. این سنگ ها قابلیت فرآوری به دو روش صیقلی و چرمی را نیز دارند. در فرآوری صیقلی، بافت متخلخل روی سنگ توسط ماستیک های مخصوص پوشیده می شود و سطح سنگ یکدست و براق می گردد.

در فرآوری چرمی، این بافت متخلخل پوشیده نمی شود و تنها با مقدار کمی رزین، سطح سنگ را شفاف می کنند. سنگ های تراورتن چرمی، حس طبیعی و کلاسیک را القا می کنند و بیشتر کشور های اروپایی طرفدار همچین سنگ هایی هستند. بهترین سنگ تراورتن مخصوص نمای بیرونی ساختمان باید ویژگی هایی داشته باشد که در ادامه به آنها می پردازیم.

سنگ نمای تراورتن عسلی یزد

ویژگی های سنگ تراورتن

یکسری از ویژگی های کلی سنگ های تراورتن موجود در بازار عبارتند از:

  • وزن مخصوص کم به دلیل بافت متخلخل
  • مقاومت خوب در برابر شرایط مختلف آب و هوایی
  • تنوع رنگی بسیار زیاد
  • چسبندگی خوب با ملات
  • در هر قیمتی یافت می شود.

اما بهترین سنگ تراورتن باید ویژگی های بخصوصی داشته باشد. سنگ های تراورتن غالبا ویژگی های مشترک فوق را دارند، ولی یکسری از ویژگی های دیگر هستند که این سنگ هارا از یکدیگر متمایز می کند. مثلا:

هر چقدر بافت متخلخل سنگ کمتر باشد و سنگ جنسیت استخوانی یا متراکم تری داشته باشد، از ساب پذیری بهتر و براق تری برخوردار می شود. سنگ با بافت متراکم، علاوه بر استحکام بیشتر، مقاومت بالاتری نسبت به ضربه و سایش نیز دارد.

سنگ هایی که تراکم بالایی دارند، موقع برش کاری و ابزار زنی های مختلف، دچار ترک خوردگی و شکستگی نمی شوند. از این رو گزینه ی مناسب تری برای استفاده در نما های برجسته ای همچون رومی محسوب می شوند.

یک سنگ تراورتن باکیفیت به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایط آب و هوایی شوره نمی زند و ظاهر زیبای خود را از دست نمی دهد. سنگی باکیفیت است که در آب و هوای مرطوب شمال یا سردسیر غرب، دچار مشکلاتی از این قبیل نشود.

سنگ تراورتن سفید حاجی آباد

بهترین سنگ تراورتن برای نما

بهترین سنگ نما باید ویژگی هایی که در قسمت قبل به آنها اشاره کرده ایم را داشته باشد. معمولا سنگ ها را با یک لایه UV پوشش می دهند تا با گذشت زمان دچار رنگ پریدگی نشود. اما سنگ تراورتن باکیفیت به هیچ عنوان ظاهر زیبای خود را از دست نمی دهد. البته کیفیت فرآوری و مواد استفاده شده در کارخانجات تاثیر بسیار زیادی در این موضوع دارند.

سنگ های تراورتنی که از معادن شهرستان محلات (مهد بهترین سنگ های تراورتن ایران و جهان) استخراج می شوند، کیفیت خارق العاده ای دارند. به ترتیب از مشهور ترین و باکیفیت ترین سنگ های تراورتن می توان اشاره کرد به:

  1. تراورتن عباس آباد
  2. سنگ تراورتن دره بخاری، حاجی آباد و آتشکوه
  3. تراورتن آبگرم محلات
  4. سنگ تراورتن بمانی نژاد
  5. تراورتن کرم روشن تکاب
  6. سنگ تراورتن سیلور تکاب
  7. تراورتن ابیانه ممتاز
  8. و …

سنگ تراورتن تکاب ممتاز

قیمت سنگ های تراورتن

پارامتر هایی که بر قیمت این سنگ ها تاثیر می گذارد، نحوه ی برش، ابعاد و ضخامت، قد و پای سنگ، رنگ و سورت سنگ می باشد. سنگ های پلاک عرض 40 طولی هر چقدر ارتفاع یا قد و پای بلند تری داشته باشند، قیمتشان نیز افزایش پیدا می کند. کیفیت فرآوری به معنای کیفیت ساب خوب و جنس مواد رزین و اپوکسی استفاده شده در سنگ است.

تم رنگی سنگ هر چقدر روشن تر و سفید تر باشد، و سطح آن لکه و رگه ی کمتری داشته باشد، قیمت آن افزایش پیدا می کند. برخی از تولید کنندگان سنگ های کرم را کوره می کنند تا رنگ آنها چند درجه روشن تر شود تا به قیمت بالاتری آن سنگ را بفروشند. اما کوره کردن سنگ، هیچ چیزی به جز آسیب رساندن به سنگ را در پی نخواهد داشت.

بازرگانی سنگ هویدا با تولید و تامین انواع سنگ تراورتن باکیفیت و ارائه ی فروش با قیمت رقابتی و بسیار مناسب، آماده همکاری با سازندگان و انبارداران می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط