سنگ تراورتن عباس آباد

بهترین سنگ تراورتن سفید همراه با قیمت

فهرست مطالب این نوشته

ایران یکی از بزرگترین تولید کنندگان سنگ تراورتن در جهان می باشد. در ایران معادن بسیار زیادی از سنگ های تراورتن در تم های رنگی مختلف از طوسی گرفته تا سفید وجود دارد. سنگ های تراورتن سفید طرفداران بسیار زیادی در سراسر جهان دارند و این سنگ ها قیمت بالایی نیز دارند. در این مقاله با بهترین سنگ تراورتن سفید بازار همراه با قیمت و مشخصات می پردازیم.


بهترین سنگ تراورتن سفید و انواع آن

سنگ های تراورتن یکی از مشهور ترین و پر طرفدار ترین سنگ های ساختمانی در سراسر دنیا محسوب می شوند. این سنگ ها در رنگ های بسیار زیادی از جمله طوسی، شکلاتی، قرمز، زرد، کرم، سفید و … یافت می شوند. معمولا سنگ های تراورتن برای بازار های داخلی به صورت بدون موج و صیقلی فرآوری می شوند و بازار های کشور غرب و اروپا این سنگ را به صورت موجدار و چرمی استفاده می کنند.

از گذشته تا به امروز سنگ های تراورتن سفید محبوبیت بسیار زیادی در صنعت سنگ و ساختمان داشته اند. این سنگ ها در ایران ممکن است از معادن مختلفی استخراج شوند و هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. زمینه ی سنگ ها هر چقدر سفید تر باشد و سطح آنها رگه و هاله ی کمتری داشته باشد، قیمت سنگ افزایش پیدا می کند. بیشتری کاربرد این سنگ ها در نما های مدرن و ترکیب با هر متریال دیگری همچون چوب و آجر می باشد. البته اجرای نما های رومی برجسته با این سنگ، جذابیت فوق العاده خاصی را به محیط اطراف خود می بخشد. در ادامه به معروف ترین سنگ های تراورتن سفید ایران می پردازیم.

 

سنگ های تراورتن سفید محلات

شهر محلات واقع در استان مرکزی، مهد سنگ های تراورتن باکیفیت ایران و جهان محسوب می شود. از این شهر، بهترین، باکیفیت ترین و قدیمی ترین سنگ های تراورتن دنیا استخراج می شود. بهترین ویژگی سنگ های تراورتن محلات علاوه بر تم رنگی روشن و سطح براق، جنسیت بسیار خوب و ماندگاری بالای این سنگ ها است. سنگ های این شهر و منطقه به هیچ عنوان شوره نمی زند و بهترین گزینه برای نمای مناطق مختلف کشور همچون شمال و شهر های غربی و سردسیر می باشد. از معروف ترین و باکیفیت ترین سنگ های این منطقه به ترتیب می توان اشاره کرد به:

سنگ تراورتن عباس آباد

سنگ تراورتن سفید ابیانه

معدن سنگ تراورتن ابیانه در استان اصفهان و در شهرستان ابیانه قرار دارد. این سنگ از یک معدن و از چندین سینه کار مختلف استخراج می شود که سینه کار ابیانه اسماعیلی و گودرزی جزء بهترین آنها می باشد. سنگ تراورتن ابیانه شبیه ترین سنگ به تراورتن عباس آباد از نظر ظاهری می باشد و رگه های فوق العاده زیبای سطح این سنگ، سبب شهرت آن در بازار گشته است.

تراورتن ابیانه از نظر جنسیت، تخلخل بیشتری نسبت به سنگ تراورتن عباس آباد یا دره بخاری دارد. البته سورت هایی که تخلخل زیادی دارند و به اصطلاح جنسیت پفکی دارند، در برخی از کارخانجات سنگ اصفهان، در دسته های جداگانه قرار می گیرند. این نوع تفکیک در سورت بندی سنگ ها، یک مزیت بسیار عالی برای خریدار و مصرف کننده به حساب می آید. قیمت سنگ تراورتن ابیانه نیز نسبت به سنگ های تراورتن سفید معادن محلات، بسیار مناسب تر و ارزان تر است.

تراورتن ابیانه سفید

سنگ تراورتن سفید طبس

معدن سنگ تراورتن طبس در استان یزد و در شهر طبس واقع شده است. این سنگ سورت های بسیار زیادی دارد و یکی از معروف ترین سورت های آن، سورت سفید آن است. این سنگ ظاهر زیبایی دارد ولی از معایب آن می توان به جنسیت پفکی و تخلخل بالای این سنگ اشاره کرد. تراورتن طبس قد و پای کوتاهی دارد و به دلیل تخلخل زیاد آن، گزینه ی مناسبی برای نما های برجسته رومی محسوب نمی شود. زیرا در هنگام برش کاری دچار ترک و شکستگی می شود.

تخلخل بالای این سنگ، سبب چسبندگی فوق العاده عالی با ملات می شود و خطر سقوط سنگ در بعد ها را به شدت کاهش می دهد. یک مسئله ی بسیار مهم دیگر این است که سنگ تراورتن طبس باید فرآوری خوبی داشته باشد و در حین اجرا از ملات باکیفیت استفاده کرد. زیرا این سنگ ممکن است بعد از اجرا دچار شوره شود. به همین دلیل برای نمای مناطق شمالی کشور توصیه نمی شود. تمامی سنگ های سفید موجود در بازار، دارای سورت های مختلف سوپر، ممتاز و درجه یک هستند که سورت سوپر، در سطح آن هیچ رگه و هاله ای مشاهده نمی شود.

سنگ تراورتن سفید طبس

کلام آخر و قیمت سنگ تراورتن سفید 

از آنجایی که قیمت سنگ های تراورتن سفید نسبت به سنگ های کرم، بالا است، از این رو اطلاع از پارامتر های تعیین قیمت این سنگ اهمیت بسیار زیادی دارد. مثلا هر چقدر رگه ها و هاله های سطح سنگ کمتر باشد، قیمت سنگ بیشتر می شود. در برخی از سورت های تراورتن سفید، رگه های جگری و سرخ مشاهده می شود که قیمت سنگ را کاهش می دهد.

کیفیت ساب و کیفیت متریال استفاده شده در قیمت سنگ تاثیر زیادی دارد. کیفیت و جنس متریال و رزین استفاده شده، به ماندگاری ظاهر زیبای سنگ می افزاید. سورت بندی دقیق و سورت یکدست سنگ ها نیز از دیگر پارامتر های بسیار مهم در قیمت گذاری سنگ ها می باشد. بزرگترین تولید کنندگان سنگ تراورتن ایران در استان اصفهان و شهرک صنعتی رضوانشهر و محمود آباد قرار دارد. به همین دلیل قیمت سنگ های تراورتن سفید در اصفهان به دلیل تولید عمده و فضای رقابتی، بسیار مناسب تر از شهر های دیگر است. شهر و شهرک صنعتی محلات نیز چون فاصله ی بسیار کمی با معدن دارد و هزینه ی حمل کمی به سنگ می خورد، قیمت سنگ های آنجا نیز مناسب است.

برخی از تولید کنندگان سودجو، سنگ ها را در هنگام فرآوری کوره می کنند. کوره کردن سنگ باعث روشن تر شدن و تمیز شدن سطح سنگ می شود اما سنگ را ترد و شکننده می کند و عمر سنگ را کاهش می دهد. سنگ های کوره شده قیمت ارزانی دارند. برای اطلاعات بیشتر و خرید بهترین سنگ تراورتن سفید با قیمت مناسب، با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط