بهترین سنگ نمای ویلا برای شمال کشور

انواع سنگ نمای ویلا

فهرست مطالب این نوشته

با گسترش ویلا سازی در شهر های ساحلی کشور عزیزمان، این سوال به وجود می آید که چه سنگی برای نمای ویلای خود انتخاب کنیم که علاوه بر زیبایی، طول عمر مفید بیشتری نسبت به سایر سنگ ها داشته باشد. بهترین سنگ نمای ویلا برای مناطق شمالی و جنوبی کشور، سنگ تراورتن می باشد. تراورتن ها انواع مختلفی دارند که در ادامه به آنها می پردازیم.


سنگ نمای ویلا و ساختمان

از آنجایی که ویلا سازی بیشتر در مناطق با آب و هوایی سرد یا مرطوب، که در طول سال بارندگی زیادی دارند، در حال انجام است، از این رو انتخاب متریال مناسب برای نمای ساختمان و ویلا اهمیت بسیار زیادی دارد. از سنگ های تراورتن، گرانیت و سنگ های چینی برای نمای ساختمان ها استفاده می شود، اما بهترین انتخاب سنگ تراورتن می باشد. زیرا که تراورتن ها از تنوع رنگی بسیار مختلفی برخوردار اند و طول عمر بسیار بالایی دارند. حال در ادامه به ویژگی های لازمه برای یک سنگ خوب می پردازیم.

سنگ های تراورتن مورد استفاده در نما همگی دارای برخی از ویژگی های مشترک هستند. همه ی این سنگ ها دارای بافت متخلخل هستند که به همین سبب وزن سبکتری نسبت به سنگ های دیگر دارند. البته میزان تخلخل این سنگ ها هر چقدر کمتر باشد و جنسیت سنگ متراکم تر و استخوانی تر باشد، بهتر است. از ویژگی های کلی این سنگ ها می توان اشاره کرد به: 

  • عدم جذب آب
  • چسبندگی خوب با ملات و وزن سبک
  • مقاومت خوب با شرایط آب و هوایی منطقه
  • زیبایی و براق بودن سنگ
  • کیفیت ساب و سطح صیقلی
  • تنوع رنگی بسیار زیاد انواع سنگ تراورتن

سنگ نمای تراورتن عسلی یزد

انواع سنگ تراورتن نمای ویلا

سنگ های تراورتن نیز انواع بسیار مختلفی دارند و در انتخاب بهترین سنگ برای نمای ساختمان، باید علاوه بر دقت به برخی معیار ها، با سنگ ها آشنایی کاملی داشت. برخی از سنگ های تراورتن در بازار وجود دارند که از تم رنگی بسیار زیبایی برخوردار هستند، اما نمی توان از آنها در نمای ویلای مناطق سردسیر یا مرطوب استفاده نمود. زیرا که به راحتی شوره می زنند و ظاهر زیبای خود را از دست می دهند و خیلی زود تخریب و از بین می روند. مثلا سنگ تراورتن رامشه و سنگ های ترامیت به طور کلی انتخاب مناسبی برای این مناطق نمی باشند.

از سنگ های مرمر و مرمریت،بیشتر برای نماهای داخلی ساختمان، ،کفپوش ها،راه پله،سرویس بهداشتی،حمام، و نیز در آشپزخانه استفاده می شود. حتی برای سنگفرش محوطه و حیاط ویلا، نباید از سنگ های مرمریت استفاده نمود. بهترین گزینه ها برای سنگفرش محوطه بیرونی، سنگ های گرانیت، سنداستون، بازالت و تراورتن ها می باشند. از بهترین سنگ های تراورتن بازار باید سنگ های زیر را معرفی کرد:

 

سنگ های تراورتن محلات

سنگ های بسیار زیادی از معادن شهر محلات استخراج می شوند که همگی از کیفیت فوق العاده عالی و جنسیت مرغوبی برخوردار هستند. برخی از سنگ هایی که هم زیبایی خارق العاده ای دارند و هم کیفیت عالی، به ترتیب عبارتند از:

تمامی این سنگ ها گزینه ی بسیار مناسبی برای سنگ نمای ویلا در هر نقطه از کشور با آب و هوای خاص می باشند. قیمت سنگ ها نیز بر اساس تم رنگی سنگ متفاوت است و هر چقدر زمینه سنگ روشن تر شود، قیمت سنگ افزایش می یابد.

سنگ تراورتن سوپر دره بخاری

سنگ تراورتن کرم تکاب

تراورتن تکاب نیز به عنوان یکی از باکیفیت ترین سنگ های نما در ایران شناخته می شود. این سنگ تم رنگی کرم و کرم عسلی دارد و مهمترین ویژگی آن علاوه بر کیفیت عالی آن، قد و پای بسیار بلند آن است. این سنگ ارتفاع بلندی دارد که نشان دهنده ی سلامت سنگ است. جنسیت استخوانی و قیمت بسیار مناسب این سنگ از دیگر مزیت های بسیار خوب تراورتن تکاب است.

سنگ تراورتن تکاب

سنگ تراورتن ابیانه

تراورتن ابیانه دارای تم رنگی کرم روشن و سفید است. این سنگ از نظر ظاهری شباهت زیادی به سنگ تراورتن عباس آباد دارد. سنگ تراورتن ابیانه از معادن استان اصفهان و روستای ابیانه استخراج می شود. برخی از سنگ های تراورتن ابیانه بافت متخلخل بسیار زیادی دارند که در کارخانجات بازرگانی هویدا، سنگ هایی که جنس پفکی دارند، در دسته های جدا سورت بندی می شوند. این سنگ نسبت به سایر سنگ های تراورتن سفید که از معادن محلات استخراج می شوند، قیمت مناسب تر و ارزان تری نیز دارد.

تراورتن ابیانه سفید

بازرگانی هویدا با تولید و تامین انواع سنگ های نمای ویلا، سنگ های تراورتن، مرمریت و گرانیت، آماده همکاری با شما عزیزان است. قیمت حدودی سنگ هایی که در قسمت قبل معرفی کردیم از متری 300 هزار تومان تا متری 2 میلیون تومان، با توجه به معدن، سورت و تم رنگی سنگ متفاوت است. قیمت ها بر اساس تاریخ 21 خرداد 1401 است. سنگ های بسیار زیادی هستند که برای نما های بیرونی مناطق شمالی کشور مناسب هستند. برای آگاهی بیشتر و مشاوره می توانید با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط