بادبر مشکی نجف آباد

انواع سنگ بادبر با قیمت استثنایی

فهرست مطالب این نوشته

سنگ های بادبر به سنگ هایی گفته می شود که به صورت مکعب مستطیل در ضخامت های زیاد، به وسیله ی چکش از معدن استخراج شده و فرآوری می شوند. در ادامه با انواع سنگ بادبر و ویژگی های آن آشنا خواهید شد.


سنگ بادبر و انواع فرآوری های آن

سنگ های بادبر یا سنگ های آنتیک به سنگ هایی گفته می شود که به وسیله ی پتک یا چکش های خاص، به صورت مکعب های مستطیلی از معدن استخراج شده و در کارخانه ها، این سنگ ها را به صورت مکعب مستطیل برش می خورند.

در ایران حدود  17 معدن سنگ بادبر به صورت فعال در حال استخراج این سنگ هستند. تنوع رنگی در سنگ های بادبر بسیار زیاد و بی شمار است. در واقع این نوع سنگ ها یکی از محصولات محبوب و صادراتی ایران به حساب می آید که به کشور های همسایه به وفور صادر می شود. این سنگ ها از لحاظ فرآوری انواع مختلفی دارند. در ادامه بیشتر به این سنگ ها می پردازیم.

انواع سنگ بادبر از لحاظ فرآوری سنگ

سنگ نیم تراش یا سر تراش بادبر : اگر 4 سمت نمای سنگ تراشیده شود ولی پشت آن فاقد تراش باشد، آن را سنگ نیم تراش یا سر تراش نامیده می شود.

بادبر تمام تراش: اگر پشت سنگ مانند نمای سنگ تراشیده شده باشد به آن سنگ تمام تراش می گویند.

سنگ اندازه بادبر: اگر سنگ تمام تراش را در ابعاد و سایز معین با ضخامت یکسان تولید کنند، به آن سنگ اندازه بادبر می گویند.

بادبر تراورتن قرمز

ویژگی های سنگ بادبر

این سنگ ها ممکن است از جنس مرمریت، تراورتن یا چینی باشند. از این رو ویژگی های هر کدام قطعا متفاوت است و کاربرد های گوناگونی دارند. به عنوان مثال سنگ های بادبر تراورتن گزینه ی بسیار خوبی برای استفاده در محیط های بیرونی ساختمان هستند و یکی از انواع سنگ نما نیز محسوب می شوند. سنگ های مرمریت بابور بهتر است در دکوراسیون های داخلی ساختمان ها استفاده شوند. البته به دلیل فرآوری این سنگ ها با ضخامت های بالا و سطح بدون ساب، معمولا ظاهر این سنگ ها از بین نمی رود.

  • تنوع رنگی بسیار بالا
  • قیمت مناسب
  • مقاومت فشاری و سایشی بسیار بالا
  • تنوع در جنس

یکی از معایب این سنگ، وزن نسبتا زیاد این سنگ می باشد که دلیل آن هم ضخامت زیاد برش سنگ می باشد. البته این سنگ در ابعاد 15*30 با ضخامت دو سانت نیز تولید می شود که وزن سبک و مناسبی دارد. نظافت این سنگ ها به دلیل سطح بدون ساب و صیقلی، یک مقدار مشکل است و این سنگ ها به راحتی چرک می شوند و آلودگی را به خودشان جذب می کنند.

بادبر سفید جوشقان

کاربرد سنگ بادبر

به دلیل مقاومت بسیار زیاد این سنگ از آن در مکان های پر تردد به عنوان سنگفرش استفاده می شود.استفاده از سنگ بادبر علاوه بر نمای ساختمان، سنگ پله، پل سازی، تونل سازی و جدول سازی هم کاربرد دارد. از این سنگ ها با ضخامت مناسب می توان به عنوان سنگ رمپ پارکینگ ها استفاده نمود. طراحی و اجرای یک دیوار بسیار زیبا و دکوراتیو توسط این سنگ های نیز امکان پذیر است.

از معروف ترین انواع سنگ بادبر می توان اشاره نمود به:م

  • سنگ بادبر لاشتر
  • بادبر نجف آباد
  • سنگ بادبر سفید جوشقان
  • انواع سنگ بادبر تراورتن
  • بادبور سفید سمیرم
  • سنگ بادبر صلصالی
  • سنگ های بادبر چینی همچون لایبید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

بادبر

سنگ گیوتین

سنگ گیوتین از جمله سنگ های دکوراتیو و آنتیک است که در طرح ها، رنگ ها، انواع و ابعاد مختلف یافت می شود. سنگ گیوتین

ادامه مطلب »