کوره کردن سنگ

فهرست مطالب این نوشته

سنگ های تراورتن  در دو مرحله وارد کوره های خشک کن می شوند. در مرحله اول پس از برش سنگ لازم است سنگ ها داخل کوره بروند تا به طور کامل خشک شوند و در مرحله دیگر برای تشخیص سورت سنگ.

سنگ های تراورتن در کنار زیبایی که دارند با دردسر هایی برای تولید و فرآوری همراه هستند. این به دلیل وجود بافت متخلخل سنگ تراورتن است. در ادامه دلایل کوره شدن سنگ تراورتن را بررسی می کنیم.

 

کوره خشک کن سنگ تراورتن

سنگ تراورتن در دو مرحله نیاز دارد که وارد کوره های خشک کن شود.

1-   در مرحله اول پس از برش سنگ:  از آنجایی که دستگاه های برش به وسیله ی آب کار می کنند، بنابراین پس از برش، سنگ ها کاملا خیس می شوند بنابر این بستر سنگ برای پر کردن سوراخ ها توسط رزین مناسب نمی باشد. از این رو سنگ ها را وارد کوره های خشک کن می کنند و سنگ ها توسط دمنده هایی حرارت را به سطح منتقل می کنند.بدین ترتیب سنگ ها پس از مدتی خشک می شوند و قابلیت جذب رزین پیدا می کنند.

 

2-   بعد از عملیات رزین، برش و پولیش کردن سنگ، دوباره نوبت به کوره می رسد. این مرحله برای تشخیص سورت سنگ انجام می شود. اما در انجام این مرحله باید بسیار دقیق بود زیرا که اگر سنگ زمان زیادی را در کوره باقی بماند، مقاومت خود را از دست می دهد و پوک می شود.

 

این عملیات باعث روشن شدن سطح سنگ می شود. برخی از افراد سود جو، در انجام این کار زیاده روی می کنند و سنگ ها را زمان زیادی کوره می کنند.این کار باعث روشن شدن و درخشان شدن سنگ و از طرفی پوک شدن و کاهش مقاومت سنگ می شود. دراین صورت سنگ ها در هنگام بارگیری، تخلیه و کار شدن بر روی ساختمان، دور ریز خواهد داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید و فروش و صادرات و واردات انواع سنگ و اطلاع از قیمت های آن با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش: حسین موسوی
شماره تلفن همراه : 09129529767
ایمیل: www.hoveidastone@gmail.com
آدرس صفحه اینستاگرام: Hoveyda.stone@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط