سنگ گرانیت

موزاییک یا سنگ

فهرست مطالب این نوشته

انتخاب کفپوش مناسب برای حیاط و پارکینگ از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا که این مکان ها بیشترین تردد را در طول روز دارند. در این مقاله به مقایسه دو متریال مهم موزاییک و سنگ می پردازیم.

کفپوش محوطه های باز

انتخاب بهترین کفپوش و مناسب ترین کفپوش برای حیاط، پشت بام و یا پارکینگ از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است زیرا که مکان های حیاط و پارکینگ بیشترین تردد را در طول روز و پشت بام بیشتر در معرض آب و هوای مختلف قرار دارد. در ادامه به تعریف این دو متریال مهم می پردازیم:

 

موزاییک

موزاییک به کفپوشی می گویند که متراکم و فشرده است، در واقع نوعی بتن است که از روش فشار پرسی یا روش لرزش تولید می شود. به طور کلی موزاییک متشکل از سیمان، ماسه، پودر سنگ، سنگدانه و آب است.

 

سنگ طبیعی

سنگ های ساختمانی یک متریال طبیعی به حساب می آیند که پس از استخراج از معادن در کارخانه ها، برش و فرآوری می شوند. سنگ های طبیعی ممکن است از جنس مواد رسوبی مانند سنگ های تراورتن، از جنس مواد دگرگونی آهکی مانند مرمریت، از جنس مواد آذرین درونی مانند گرانیت و … باشند که هر کدام می توانند کاربرد های منحصر به فرد خود را داشته باشند.

 

بهترین کفپوش، سنگ یا موزاییک؟

سنگ های طبیعی به دلیل ساختار محکم، ماندگاری طولانی و همچنین مقاومت در برابر ناملایمات نسبت به موزاییک ها و حتی سرامیک ها، انتخاب بهتری برای کفپوش حیاط، پارکینگ و پشت بام می باشند.

به طور کلی کف پوش های سنگی در طولانی مدت نسبت به سایر کفپوش ها آسیب کمتری متحمل می شوند. از سنگ های مناسب برای کفپوش حیاط ها می توان به سنگ های گرانیت، کریستالی و مرمریت اشاره نمود.

 

انتخاب سنگ به عنوان کفپوش

اگر در بین سنگ یا سرامیک، سنگ را به عنوان کفپوش حیاط و پارکینگ منزل و ساختمان خو انتخاب کردید، لازم است برخی نکات را در نظر داشته باشید:

·       سنگ های مورد استفاده در حیاط و یا پارکینگ، به دلیل پر تردد بودن باید مقاومت فشاری و سایشی بالایی داشته باشند.

 

·       سنگ های گرانیت و چینی، نسبت به سایر سنگ ها مقاومت بیشتری دارند.

 

·       برای کف حیاط و پشت بام، توصیه می شود سنگ ها به صورت صیقلی نباشند. زیرا که سنگ های صیقلی در هنگام بارندگی لغزنده می شوند. سنگ های گرانیت به صورت فلیم شده، سنگ های مرمریت به صورت تیشه ای یا بوشهمر و سنگ های تراورتن به صورت چرمی بهترین انتخاب برای محوطه های بیرونی می باشند.

 

·       برای پشت بام می توان از سنگ های تراورتن چرمی یا صیقلی استفاده نمود، زیرا که این محل از تردد کمی برخوردار است و تراورتن به دلیل وزن کم، می تواند بهترین گزینه برای کاهش بار مرده ساختمان و زیبایی و طول عمر بالا باشد.

 

·       سنگ های مورد استفاده برای کفپوش حیاط و پارکینگ حتما باید ضخامت استاندارد و بالایی تقریبا 2 سانت داشته باشند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر ، مشاوره رایگان و اطلاع از قیمت انواع سنگ ساختمانی با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش: حسین موسوی
شماره تلفن همراه : 09129529767
ایمیل: www.hoveidastone@gmail.com
آدرس صفحه اینستاگرام: Hoveyda.stone@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط