سنگ گرانیت صادرات در انبار

صادرات سنگ و سرامیک

فهرست مطالب این نوشته

کشور ایران یکی از بزرگترین تولید کنندگان انواع سنگ های ساختمانی، کاشی و سرامیک است. عمده ی صادرات سنگ و سرامیک نیز از این کشور به کشور های حاشیه خلیج فارس، روسیه، تاجیکستان، قزاقستان، ترکیه و …  صورت می گیرد.


صادرات سنگ و سرامیک

از آنجایی که ایران یکی از بزرگترین تولید کنندگان سنگ در جهان و مرکز تولید سنگ ساختمانی در خلیج فارس است، صادرات از اهداف اکثر کارخانه های سنگبری می باشد. استان اصفهان با شهرک های صنعتی مختلف از جمله شهرک صنعتی محمود آباد و شهرک صنعتی رضوانشهر، بیشترین سنگبری ها را در خود جای داده است. منطقه ی دوشاخ واقع در نزدیکی خمینی شهر، میمه، نجف آباد نیز از دیگر مناطق با سنگبری های قوی در اصفهان هستند.

وجود معادن بسیار زیاد سنگ در اصفهان و شهر های نزدیک به اصفهان موجب ایجاد شهرک های صنعتی مختلف در این استان شده است. بعد از استان اصفهان، تهران شمس آباد، قم و سپس استان مرکزی شهرستان محلات بیشترین سنگبری ها را در خود جای داده اند. خراسان رضوی، لرستان و استان فارس منطقه ی دهبید از دیگر استان هایی هستند که در آنها سنگبری های بسیار خوب با تولیدات صادراتی پیدا می شود.

استان یزد نیز به عنوان قطب اصلی تولید انواع کاشی و سرامیک در کشور شناخته می شود. در این استان کارخانجات بسیاری به تولید انواع مختلف سرامیک می پردازند که در این میان با توجه به آمار، چیزی در حدود 70 درصد از کارخانجات تولیدی استان یزد در شهرهای میبد و اردکان قرار دارند. کارخانجات تولید کاشی و سرامیک میبد و اردکان به دلیل قرار گیری در موقعیت خاص و نزدیک بودن به معادن تامین مواد اولیه از موقعیتی استثنایی برخوردار هستند. در ادامه به معرفی سنگ های صادراتی و کاشی سرامیک می پردازیم.

تراورتن دودی تکاب صادراتی

سنگ های محبوب صادراتی

سنگ های ساختمانی جنس های مختلفی از جمله تراورتن، مرمریت، گرانیت، لایم استون و مرمر دارند. از آنجایی که ایران جزء برترین کشور در وجود بیشمار معدن و تنوع فوق العاده زیاد در طرح و رنگ است، اکثر سنگ های ساختمانی نیز صادر می شود. سنگ ها معمولا در ابعاد مختلف تایل در سایز های عرض 80×40، 60×40، 100×40، 120×40، 60×60، 60×30، ابعاد مختلف اسلب با ضخامت های مختلف 18 میل، دو سانت و سه سانت تولید می شوند.

فرآوری های مختلفی نیز بر روی سنگ صورت می گیرد که از معروف ترین آنها فرآوری به صورت صیقلی و چرمی است. یکی از محبوب ترین سنگ های صادراتی ایران که به سراسر جهان صادر می شود، لایم استون اسلام آباد است. برای آشنایی با این سنگ، مقاله ای که در رابطه با آن نوشته ایم را بخوانید. در ادامه برخی از محبوب ترین سنگ های صادراتی با جنس های مختلف را بررسی می کنیم.

 

سنگ تراورتن صادراتی

از آنجایی که ایران یکی از اصلی ترین مراکز تولید سنگ تراورتن در طرح ها و رنگ های بی شمار است، صادرات این سنگ یکی از پر سود ترین تجارت ها به حساب می آید. این سنگ ها به صورت صیقلی و چرمی در ابعاد تایل و اسلب تولید و صادر می شوند. مشتریان این سنگ ها نیز تمام دنیا هستند و سنگ تراورتن ایران به کشور های اروپایی و آمریکایی بسیار زیادی صادر شده است. عمدتا سنگ های تراورتن موجدار محبوبیت صادراتی دارند. از معروف ترین سنگ های تراورتن صادراتی می توان اشاره کرد به:

سنگ مرمریت لاشتر

سنگ مرمریت و کریستالی صادراتی

سنگ های مرمریت نیز در ایران از لحاظ رنگ و طرح، تنوع فوق العاده زیادی دارند. این سنگ ها در ابعاد تایل، سایز های مختلف پله و اسلب به صورت صیقلی تولید و به کشور های زیادی صادر می شوند. از آنجایی که خط تولید اسلب با تایل فرق دارد، معمولا کارخانجات تولید هر کدام نیز متفاوت است. کشور عراق و کشور های حاشیه خلیج فارس از طرفداران سنگ های مرمریت مشکی ایرانی هستند.

سنگ های چینی یا کریستالین ماربل ها نیز عضوی از سنگ های مرمریت به حساب می آیند که از لحاظ جنسیت و استحکام بسیار عالی می باشند. این سنگ ها در تم های رنگی مختلف با طرح و نقش های بسیار زیبایی یافت می شوند. به دلیل طرح و نقش زیبای این سنگ ها، معمولا در سایز های اسلب سایز بزرگ صادر می شوند. از محبوب ترین سنگ های صادراتی می توان اشاره کرد به:

 

سنگ های گرانیت پرطرفدار صادراتی

گرانیت ها سنگ هایی از جنس آذرین درونی هستند. این سنگ ها به عنوان مستحکم ترین و مقاوم ترین سنگ های ساختمانی شناخته می شوند. کشور ایران نیز یکی از تولید کنندگان سنگ های گرانیت سفید و مشکی در آسیا محسوب می شود. عمده ی سنگ های گرانیت از طرح و نقش مشابه هم با زمینه ی فرضا سفید و دانه های ریز مشکی یا طوسی برخوردار هستند.

سنگ های گرانیت به دو صورت ساییده و صیقلی و به روش فلیم شده فرآوری می شوند. سنگ های گرانیت فلیم شده سطح زبری دارند و برای مکان های عمومی سرباز و محوطه های بیرونی ساختمان ها استفاده می شوند. از معروف ترین سنگ های گرانیت صادراتی می توان اشاره کرد به:

کاشی و سرامیک صادراتی

در شهر های میبد و اردکان استان یزد، کارخانه های تولیدی کاشی و سرامیک بسیار زیادی هستند که محصولات فوق العاده باکیفیت صادراتی تولید می کنند. امروزه کاشی و سرامیک ها را در ابعاد مختلف تایل و اسلب با ضخامت های پایین تولید می کنند. صادرات کاشی و سرامیک نیز یکی از پر سود ترین تجارت های دنیا محسوب می شود و ایران صادرات خوبی را به کشور های همسایه دارد. از معروف ترین کارخانه های کاشی سرامیک ایران می توان به کارخانه نمونه میبد، کارخانه گلچین، کاشی سیمین، کارخانه فاوانیا و … اشاره کرد.

شرکت صنایع سنگ هویدا با تولید سنگ های صادراتی و تامین کاشی و سرامیک با کیفیت عالی و قیمت بسیار مناسب، آماده ی همکاری با صادر کنندگان و تاجران می باشد. برای استعلام قیمت سنگ و همینطور کاشی و سرامیک، و دریافت عکس یا فیلم می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط