تراورتن موج دار صادراتی

صادرات سنگ تراورتن موج دار

فهرست مطالب این نوشته

سنگ های تراورتن به دو موج دار و بی موج برش می خورند و به روش های صیقلی یا چرمی فرآوری می شوند. صادرات سنگ تراورتن موج دار در ابعاد اسلب و تایل با بسته بندی های استاندارد پالت صندوق چوبی به کشور های بسیار زیادی صورت می گیرد.


سنگ تراورتن موج دار و بی موج

تمامی سنگ های ساختمانی اعم از تراورتن، گرانیت، مرمریت و … دارای طرح و نقش خاصی هستند و دلیل اصلی آن هم وجود کانی های مختلف در هر نوع سنگ است. سنگ های تراورتن نوعی از سنگ های رسوبی و تزئینی هستند که در بافت این سنگ ها خلل و فرج مشاهده می شود. تنوع بسیار زیادی در رنگ و طرح و نقش سنگ های تراورتن وجود دارد و معادن بسیار زیاد و غنی از این سنگ ها در رنگ های سفید، کرم، عسلی، شکلاتی، بژ، سیلور، زرد، قرمز و … در ایران وجود دارد.

سنگ های تراورتن پس از استخراج از معادن و منتقل شدن به کارخانجات سنگبری، به روش های مختلف برش خورده و فرآوری می شوند. در واقع سنگ تراورتن موج دار و تراورتن بی موج به نحوه ی برش سنگ مربوط است. دو برش اصلی سنگ های ساختمانی کراس کات و وین کات نام دارد. معمولا این سنگ ها در ابعاد مختلف اسلب، تایل و پلاک طولی تولید می شوند.

زمانی که کوپ سنگ تراورتن از معدن استخراج و به کارخانه منتقل می شود، کوپ سنگ در یکی از جهت ها به صورت موج دار می باشد و در جهت دیگر بدون موج است. برای فرآوری سنگ به صورت موجدار، کوپ در جهت عمود بر موج های آن بریده می شود که به این نوع برش وین کات می گویند. برای فرآوری سنگ به صورت بی موج نیز، کوپ در راستای موج ها بریده می شود که به این نوع برش کراس کات می گویند.

سنگ تراورتن سیلور تکاب صادراتی پالت صندوق

صادرات سنگ تراورتن موج دار

اگرچه در کشور ایران سنگ های تراورتن بی موج محبوبیت بسیار زیادی دارند، سنگ های تراورتن موج دار در بازار صادرات طرفداران زیادی را جذب خود نموده است. عمده ی سنگ های تراورتن صادراتی از ایران، به صورت موج دار است که در ابعاد برش خورده و به صورت صیقلی یا پر شده (Filled) و یا چرمی (Unfilled) فرآوری می شوند. سنگ های چرمی بیشتر نظر مشتریان کشور های اروپایی را به خود جلب کرده است و استفاده از این نوع سنگ ها در ساختمان فضایی کلاسیک بوجود می آورد.

یکی از بهترین مزیت های برش سنگ تراورتن به صورت موج دار، کاهش سورت سنگ است. به طور مثال زمانی که یک کوپ سنگ تراورتن به صورت بی موج برش می خورد، به دلیل طرح و نقش ابر و بادی در زمینه ی سنگ و تم رنگی، ممکن است در چند سورت سوپر، ممتاز و درجه یک و درجه دو دسته بندی شود. سنگ های بی موج سورت بندی بسیار زیادی دارند. اما زمانی که سنگ به صورت موج دار فرآوری می شود، بازی رنگ سنگ بسیار کمتر می شود. تقریبا کوپ سنگ موجدار یک سورت یا نهایتا دو سورت بدهد. شایان ذکر است که از دیگر سورت های سنگ های تراورتن موج دار، سنگ تراورتن موج پیچ یا تراورتن دندی است. معمولا سنگ تراورتن بمانی نژاد به صورت موج پیچ است. سنگ های تکاب، یزد، عباس آباد نیز دارای سورت موج پیچ هستند.

محبوب ترین سنگ های تراورتن صادراتی ایران

بسته بندی سنگ های پلاک طولی با استفاده از پالت چوبی خرک و پالت چوبی صندوق، سنگ های تایل با ابعاد 60×40 ، 80×40 ، 100×40 و 120×40 با استفاده از پالت صندوق یا پالت چوبی کف و سنگ های اسلب نیز با استفاده از پالت های فلزی مخصوص بسته بندی می شوند. صادرات سنگ تراورتن موج دار به کشور های بسیار زیادی از قبیل عراق، ترکیه، ارمنستان، آذربایجان، تاجیکستان، ایتالیا و دیگر کشور های اروپایی صورت می گیرد. از محبوب ترین سنگ های صادراتی می توان اشاره کرد به:

صادرات تراورتن موج دار

کاربرد این نوع سنگ ها در ساختمان

از سنگ های تراورتن می توان در کلیه فضا های ساختمانی استفاده کرد. عمده ی استفاده از این سنگ ها در ساختمان، در نما های بیرونی ساختمان است. این سنگ ها علاوه بر تولید در ابعاد عرض 40 طولی یا حکمی، در ابعاد مختلف فرشی فرضا سایز 30 در 60 نیز به صورت صیقلی و چرمی تولید می شوند.

ترکیب این سنگ ها با سنگ هایی همچون لایم استون اسلام آباد یا سنگ های مرمریت مشکی همچون مرمریت اسپایدر دهبید در فضا های داخلی و بیرونی، زیبایی خارق العاده ای را بوجود می آورد. از کاربرد های کلی این سنگ می توان اشاره کرد به:

  • نما های رومی، کلاسیک و مدرن
  • پوشش دیوار های بیرونی ساختمان
  • دیوار های داخلی ساختمان
  • سرویس های بهداشتی لوکس و حمام ها
  • دکوراسیون داخلی منازل
  • سنگفرش دور استخر، حیاط، تراس ساختمان
  • استفاده به عنوان جدول سنگی در فضا های عمومی

تراورتن دودی تکاب صادراتی

قیمت تراورتن موج دار و بی موج

پارامتر های مختلف و بسیار زیادی در تعیین قیمت سنگ های تراورتن موثر هستند. به طور کلی سنگ های تراورتن موج دار از سنگ های تراورتن بی موج ارزان تر هستند و قیمت مناسب تری دارند. دلیل اصلی آن هم این است که سنگ های موج دار بعد از فرآوری معمولا در یک یا نهایتا دو سورت دسته بندی می شوند. اما تراورتن های بی موج بعد از برش و فرآوری در سورت های مختلفی دسته بندی می شوند. از طرفی در بازار داخلی، سنگ های موجدار محبوبیت چندانی ندارند و تولید کنندگان در فروش های داخلی تا حدودی با مشکل همراه می شوند.

از دیگر عوامل اصلی و تاثیر گذار در قیمت نهایی سنگ ها می توان به ابعاد سنگ، ضخامت سنگ، کیفیت و دقت برش، گونیا بودن چهار گوشه سنگ، عدم ترک خوردگی و لب پریدگی، کیفیت ساب و فرآوری سنگ اشاره کرد. فاصله ی معدن تا کارخانه سنگبری نیز تاثیر زیادی در قیمت نهایی سنگ می گذارد. از آنجایی که امروزه صادرات سنگ تراورتن موج دار توسط بازرگانان بسیار زیادی صورت می گیرد، تهیه کردن سنگ صادراتی باکیفیت نیز اهمیت بسیار بالایی دارد. در مبحث صادرات، سه پارامتر اصلی کیفیت فرآوری سنگ، کیفیت برش ( ضخامت دقیق و گونیا بودن ) و بسته بندی سنگ تاثیر زیادی در جلب رضایت مشتری و تداوم کار دارد.

 اگر به دنبال سنگ صادراتی باکیفیت هستید می توانید سنگ خود را با کیفیت و بسته بندی استاندارد از مجموعه کارخانجات سنگبری هویدا تهیه کنید. از دیگر محصولات صادراتی پر طرفدار می توان اشاره کرد به:

سنگ گرانیت نهبندان _ گرانیت مروارید مشهد _ سنگ گوهره خرم آباد _ مرمریت گلدن بلک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط