سنگ کات فلیم

فهرست مطالب این نوشته

به فرآیندی گفته می شود که سنگ پس از فلیم یا آتشخور شدن، روی سنگ توسط دستگاه های مخصوص شیارهایی با فواصل مشخص ایجاد می شود.

افزایش مقاومت سنگ

به طور کلی برای سرسخت کردن و ایجاد سختی در سنگ، از فرآیند های مختلفی  همچون ایجاد شیار و… استفاده می شود.

ایجاد طرح های شیار دار و یا طرح های خوردگی موجب افزایش میزان چسبندگی و اصطکاک و کاهش لغزندگی در سطح سنگ می شود. از روش های متداول برای افزایش مقاومت و اصطکاک سنگ می توان اشاره کرد به روش سندبلاست، شات بلاست، تیشه ای کردن، فلیم و شیار دار کردن سنگ اشاره کرد.

سنگ کات فلیم

کات فلیم به فرایندی گفته می شود که سنگ پس از فلیم یا آتشخور شدن، روی سطح آن توسط ماشین آلات مخصوص شیار هایی با عرض و فواصل مشخص ایجاد می شود.

فلیم کردن سنگ

فلیم کردن یا همان آتشخور کردن عملیاتی است که با شعله متمرکز و با حرارت بالای آتش، به صورت دستی و یا دستگاه های مخصوص بر روی سنگ می گیرند که باعث ذوب شدن برخی از مواد متشکله در سطح سنگ شده ( سوزانده شده) و سنگ از حالت براق و صیقلی بودن خارج می شود. این کار نه تنها باعث افزایش مقاومت سنگ می شود بلکه سطح سنگ را زبر می کند و جلو گیری از لغزنده بودن سطح آن می شود. این فرایند معمولا روی سنگ های گرانیت به دلیل مقاومت بالای آن ها صورت می گیرد.

 

کات کردن یا شیار دار کردن سنگ

شیار دار کردن سنگ معمولا برای ایجاد طرح و برای زیبایی انجام می شود. این کار نیز بر روی سنگ های گرانیت انجام می شود تا موجب افزایش اصطکاک رویه ی سنگ شود. از سنگ های کات فلیم گرانیت معمولا در کف پارکینگ ها و رمپ ها استفاده میشود.

سنگ های تراورتن یا مرمیت های طرح چوب را با استفاده از شیار دار کردن با فواصل ، شبیه الوار های برش خورده و نصب شده ی چوبی می کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید و فروش و صادرات و واردات انواع سنگ و اطلاع از قیمت های آن با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش: حسین موسوی
شماره تلفن همراه : 09129529767
ایمیل: www.hoveidastone@gmail.com
آدرس صفحه اینستاگرام: Hoveyda.stone@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط