سنگ و ساختمان

فهرست مطالب این نوشته

سنگ های ساختمانی از قدیم تا به امروز، از پر کاربرد ترین و محبوب ترین مصالح ساختمانی به حساب می آید.سنگ ها علاوه بر تنوع رنگی بسیار بالا، ویژگی ها و کارایی های بسیار خوبی دارند. در این مقاله به برخی از ویژگی های سنگ های ساختمانی اشاره می کنیم.

سنگ های ساختمانی

از گذشته تا به امروز، سنگ های ساختمانی جزو پرکاربرد ترین مصالح ساختمانی محسوب می شوند. امروزه با پیشرفت علم، با فرآوری انواع سنگ های ساختمانی، می توان از این محصول زیبا و طبیعی در جای تا جای ساختمان استفاده نمود.

سنگ های ساختمانی علاوه بر ویژگی های خاص و منحصر به فرد خودشان، از تنوع طرح و رنگی بسیار زیادی بر خوردار هستند.

انواع سنگ های ساختمانی

·       سنگ تراورتن: نوعی سنگی رسوبی است که در بافت خود دارای تخلخل و خلل و فرج می باشد.

·       سنگ مرمریت: از دسته سنگ های آهکی هستند که علاوه بر طرح و رنگ فراوان، از مقاومت بسیار خوبی برخوردار هستند

·       سنگ گرانیت: این سنگ ها از جنس سنگ های آذرین درونی به حساب می آیند. مقاومت بسیار زیاد این سنگ ها و جذب آب بسیار آن ها دلیل محبوبیت این سنگ می باشد.

·       سنگ چینی: سنگ های چینی یا کریستالی از خانواده سنگ های مرمریت به حساب می آیند. این سنگ ها از مقاومت فشاری بسیار بالا، ساب پذیری بالا و سطح صیقلی و جذب آب بسیار پایینی بر خوردار هستند.

·       سنگ مرمر: مرمر علاوه بر مقاومت بسیار بالا و جذب آب تقریبا صفر ، جزو زیبا ترین سنگ های ساختمانی به حساب می آیند.یکی از ویژگی های خاص این سنگ عبور نور از خود می باشد که دلیل منحصر به فرد بودن این سنگ می باشد.

کاربرد های سنگ در ساختمان

1-   نمای بیرونی ساختمان: یکی از بخش های مهم ساختمان نمای بیرونی ساختمان است. سنگ های تراورتن به دلیل تنوع رنگی بسیار بالا و وجود بافت متخلخل در نمای بیرونی ساختمان ها استفاده می شود.

2-   بدنه دیوار های داخلی: از سنگ های مرمریت، چینی و گرانیت در بدنه دیوار های داخلی استفاده می شود. از اسلب سنگ ها مخصوصا اسلب سنگ های مرمر در ساختمان های لوکس و مجلل استفاده می شود.

3-   کف پوش لابی ها و واحد های مسکونی یا تجاری: سنگ های مرمریت جزو پر کاربرد ترین سنگ های مورد استفاده در کف ساختمان ها می باشند.از اسلب های سنگ مرمریت و یا چینی نیز به عنوان سنگ کف نیز استفاده می شود.

4-   سنگ پله و سنگ کف پارکینگ: از آنجایی که پله و یا پارکینگ محل های پرتردد هستند و بیشتر در معرض آسیب دیدگی هستند، از سنگ های گرانیت استفاده می شود.زیرا که سنگ های گرانیت از مقاومت فشاری بسیار بالایی بر خوردار می باشند.

5-   سنگ کابینت و کانتر : یکی دیگر از محل هایی که از سنگ استفاده می شود رویه ی کابینت و کانتر است.بهتر است برای کانتر از سنگ های مرمر و یا گرانیت استفاده شود. زیرا که سنگ های مرمر و گرانیت علاوه بر مقاومت بسیار بالا و جذب آب تقریبا صفر، مقاومت خوبی در برابر مواد اسیدی و قلیایی دارند و زود از بین نمی روند( بر خلاف برخی از سنگ های مرمریت).

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید و فروش و صادرات و واردات انواع سنگ و اطلاع از قیمت های آن با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش: حسین موسوی
شماره تلفن همراه : 09129529767
ایمیل: www.hoveidastone@gmail.com
آدرس صفحه اینستاگرام: Hoveyda.stone@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط