اسلب مرمریت دهبید

سنگ مرمریت دهبید

فهرست مطالب این نوشته

سنگ مرمریت دهبید یکی از باکیفیت ترین نوع های مرمریت ایران و جهان است که در تم های رنگی کرم روشن و سفید تا مشکی یافت می شود. این سنگ ها از معادن مناطق دهبید، شهرستان صفاشهر استان فارس استخراج می شوند.


سنگ مرمریت دهبید ممتاز

سنگ مرمریت دهبید یکی از معروف ترین و پرکاربرد ترین سنگ های ساختمانی به حساب می آید. زمینه رنگی این سنگ ها سفید و کرم مایل به روشن یا حتی مشکی و طوسی می باشد که در سطح آن رگه هایی به عنوان طرح و نقش سنگ مشاهده می شود.

مجتمع معادن سنگ دهبید در شهرستان دهبید، صفاشهر، در فاصله 175 کیلومتری شمال شیراز است. این سنگ ها علاوه بر زیبایی، به دلیل کیفیت فوق العاده عالی که دارند، در میان معماران و سازندگان محبوبیت فوق العاده زیادی را پیدا نموده اند. مرمریت های دهبید با توجه به نوع کاربردشان در ساختمان، در انواع مختلف تایل، پلاک عرض 40 طولی، اسلب و سایز های مختلف پله تولید می شوند. این سنگ ها به دلیل ظاهر شیک و ساده، استحکام عالی و قیمت مناسبی که دارند، یکی از محبوب ترین سنگ های صادراتی ایران به سراسر جهان محسوب می شوند.

مرمریت پارادایس

انواع سنگ مرمریت دهبید

از معروف ترین و پر طرفدار ترین سنگ های مشکی معادن دهبید، می توان تنها به سنگ مرمریت دهبید اسپایدر اشاره کرد. تم رنگی این سنگ مشکی است که در سطح آن رگه های اسپایدری بسیار کم سفید و طلایی رنگ مشاهده می شود. از سنگ های بسیار زیبا و معروف منطقه دهبید می توان معرفی کرد:

اسلب دهبید زارعی

ویژگی های کلی سنگ مرمریت دهبید

تنوع در رنگ : سنگ های دهبید در رنگ های روشن و تیره و غالبا در رنگ کرم روشن موجود هستند. طرح و نقش بی نظیر سطح این سنگ ها، به سنگ روح بخشیده و استفاده از آن در هر فضایی، محیط اطراف خود را دلنشین می کند. از طرفی سادگی در طرح و تم رنگی خنثی این سنگ ها، موجب شده تا یک سورت مشخص از آن را در متراژ های بالا به راحتی تامین کنند و در پروژه های انبوه استفاده کنند.

قیمت مناسب : این سنگ فوق العاده مقاوم در کنار کیفیت خوب و ظاهر بسیار زیبا، قیمت مناسبی نیز دارد و به همین علت، در داخل کشور و در صنعت ساختمان، کاربرد بسیار زیادی دارد. از طرفی به عنوان یکی از محبوب ترین سنگ های صادراتی ایران به حساب می آید.

شیک، براق و سطح یکدست : معمولا این سنگ ها در سورت های سوپر، ممتاز و درجه یک تقسیم بندی می شوند. اما به طور کلی سطح سورت های سوپر و ممتاز این سنگ ها یکدست می باشد. سورت بندی سنگ های دهبید بر اساس ظاهر سنگ است و به راحتی این سنگ ها سورت بندی می شوند.

مقاومت فشاری و سایشی بالای سنگ: مقاومت فشاری این سنگ بسیار بالا است و یکی از ویژگی های خوبشان مقاوم بودن در برابر خط و خش می باشد. به دلیل بافت متراکم و جنسیت عالی، این سنگ ها نسبت به ضربه نیز مقاوم هستند.

ساب پذیری عالی: سنگ های مرمریت دهبید همگی ساب پذیری خوبی دارند و سطحشان براق و درخشان است. این سنگ ها به خوبی نور را منعکس می کنند و شکوه و عظمت خاصی به محیط اطراف خود می بخشند.

جذب آب ناچیز: این سنگ جذب آب پایین دارد و به عنوان کفپوش واحد های ساختمانی استفاده می شود. از این سنگ ها می توان در قسمت های مرطوب همچون سرویس بهداشتی نیز استفاده نمود.

 

کاربرد این سنگ های بسیار زیبا در ساختمان

عموما این سنگ برای طراحی نمای داخلی ساختمان به کار می رود. از این سنگ در کف ساختمان ها، پله، دیوار، کفپوش لابی ها و غیره استفاده می شود. از این سنگ برای ساخت مصنوعات سنگی نیز استفاده می شود. اغلب از سنگ های اسلب در ساختمان های لوکس و شخصی ساز استفاده می شود.

  • سنگ کف واحد های مسکونی
  • بدنه دیوار های داخلی ساختمان
  • سرویس های بهداشتی و حمام
  • سنگ پله و بدنه دیوار پله
  • دکوراتیو و سنگ فضای تی وی روم
  • سنگ رویه میز و پیشخوان
  • و …

اسلب مشکی اسپایدر

عوامل تاثیر گذار در قیمت سنگ های ساختمانی

پارامتر های بسیار زیادی هستند که در قیمت نهایی سنگ های ساختمانی تاثیر می گذارند. مهمترین آنها، سورت سنگ است. هر چقدر سطح سنگ یکدست تر و براق تر باشد و لکه و رگه ی کمتری در سطح آن دیده شود، قیمت سنگ افزایش پیدا می کند. ابعاد و ضخامت سنگ دومین عامل تعیین قیمت سنگ است. هر چقد ضخامت سنگ بیشتر باشد و ابعاد آن بزرگ تر باشد، قیمت سنگ بیشتر می شود.

کیفیت ساب و فرآوری، کیفیت برش، ضخامت دقیق سنگ، کیفیت متریال مورد استفاده، گونیا بودن سنگ و … از دیگر عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت سنگ است. فاصله ی معدن تا کارخانه ی سنگبری نیز در قیمت سنگ تاثیر می گذارد و هر چقدر این فاصله کمتر باشد، قیمت نهایی سنگ کاهش پیدا می کند. اگر قصد خرید سنگ مرمریت دهبید با قیمت استثنایی و ارزان در کنار کیفیت عالی را دارید، می توانید با ما تماس بگیرید. از دیگر محصولات مشابه سنگ های مرمریت دهبید می توان اشاره کرد به:

سنگ مرمریت پارادایس _ مرمریت کرم خوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

مرمریت دهبید مشکی صادراتی
مرمریت

مرمریت مشکی دهبید

یکی از براق ترین و زیبا ترین سنگ های مرمریت ، مرمریت مشکی دهبید است طرح و نقش بی نظیر و قیمت بسیار مناسبی دارد.

ادامه مطلب »