سنگ اسلب سفید آلاباستر

سنگ آلاباستر

فهرست مطالب این نوشته

سنگ اسلب آلاباستر

آلاباستر ،نوع توده ای ریزدانه سنگ گچ است.این سنگ مانند سنگ های مرمر تا حدودی نور را از خود عبور می دهد.ضعف این سنگ، ساب پذیری پایین آن و مقاومت فشاری کمتر نسبت به سایر سنگ ها است.

این سنگ نوع توده ای ریزدانه های سنگ گچ است که متراکم و چرب مانند است.زمینه رنگی این سنگ سفید می باشد. خاصیت عبور نور یکی از ویژگی های اصلی این سنگ است.همانطور که ذکر شد این سنگ یکی از انواع سنگ های گچی است که در نقاط مختلف ایران یافت می شود.

 

کشور های تولید کننده سنگ آلاباستر

کشور های اسپانیا، ایتالیا و آمریکا جزو تولید کنندگان آلاباستر به شمار می آیند. در ایران به دلیل ناشناخته ماندن این سنگ و همچنین نبود فناوری مناسب برای استخراج و فرآوری آن، شاهد تعطیلی معادن آلاباستر هستیم.

سنگ اسلب آلاباستر

معدن سنگ آلاباستر در ایران

معادن آلاباستر در مناطق مختلف ایران از جمله نوبران شهرستان ساوه، عسلویه، لامرد استان فارس، بیجار استان کردستان و کلات نادری در استان خراسان رضوی یافت می شود.

یکی از مهمترین ویژگی های سنگ این است که هر نوری به آن تابیده شود، همان نور را بازتاب می دهد.

 

اسلب آلاباستر

معایب  آلاباستر

سنگ های آلاباستر به دلیل اینکه تا حدودی از جنس گچ فشرده شده هستند، ساب پذیری مناسبی ندارند و همینطور از مقاومت فشاری پایینی برخوردار هستند. البته با استفاده از توری های فایبرگلاس و مواد اپوکسی، مقاومت سنگ را در برابر فشار و ضربه افزایش می دهند.

با این حال کشور های بسیار زیادی در جهان هستند که این سنگ را در ابعاد سایز بزرگ اسلب فرآوری می کنند و توسط مواد مختلفی آنرا مقاوم سازی می نمایند. استفاده از این سنگ در قسمت های داخلی ساختمان و بدنه دیوار همراه با نورپردازی و بک لایت، زیبایی چشمگیری را بوجود خواهد آورد.

اسلب سفید

ویژگی سنگ سفید آلاباستر

  • قابلیت عبور نور از خود از بهترین مزیت های این سنگ است.
  • زمینه رنگی روشن و جذاب
  • قیمت بسیار مناسب نسبت به سنگ های اسلب مرمر: سنگ های مرمر جزء باکیفیت ترین سنگ های طبیعی در جهان شناخته شده اند، اما سنگ های اسلب مرمر سفید قیمت بسیار بالایی دارند. هر دو سنگ مرمر و آلاباستر، قابلیت عبور نور از خود را دارند اما تفاوت در ویژگی های هر دو سنگ بسیار زیاد است.

گلدون سنگی

کاربرد سنگ سفید آلاباستر

 

در حال حاضر محصولاتی که از ایران به کشور چین صادر می شود برای ساخت لوستر استفاده می شود.کشور های پیشرفته ی دیگر مانند ایتالیا، آلاباستر را برای ساخت وسایل منزل و تزئین فضای داخلی ساختمان به کار می گیرند.

سنگ های اسلب آلاباستر هم اکنون در ایران برش داده می شود و البته بسیار کمیاب است.اگر بتوان از این سنگ در دیوار های داخلی استفاده کرد و بر روی آن شیشه قرار داد تا از ضربه و خط و خش در امان باشد، با نور پردازی مناسب از پشت سنگ، فضای بسیار زیبایی را می توان خلق کرد و به محیط اطراف بخشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط