جلو گیری از افتادن سنگ نما

فهرست مطالب این نوشته

عواملی چون استفاده از سنگ مرغوب، اسکوپ کردن سنگ نما، استفاده از ملات مرغوب، استفاده از دریل های مخصوص و دیگر راهکار ها می تواند از افتادن سنگ نما جلو گیری کند.

سنگ های نما ممکن است به هر دلیلی از جمله، رانش زمین و نشست خاک زیر پی، زلزله، مرغوب نبودن سنگ و ملات استفاده شده، گیرایی ناکافی بین سنگ و ملات و دیگر عوامل سقوط کنند و خطراتی را بوجود آورند.

 

همانطور که تقریبا نمای تمام ساختمان ها از سنگ استفاده شده است، از این رو اجرای صحیح آن و رعایت نکات ایمنی در اجرای سنگ امری ضروری است.

 

راه های پیشگیری از افتادن سنگ نما

·       استفاده از سنگ مرغوب: اولین شرط استفاده از سنگ مرغوب در استفاده در نما است. سنگ های تراورتن به دلیل وجود خلل وفرج در بافت خود، گیرایی خوبی با ملات پشت خود دارند و در نتیجه بهتر به ملات می چسبند.سنگ های تراورتن نسبت به سایر سنگ ها از جمله گرانیت، از وزن مخصوص کمتری برخوردار هستند.

 

·       اسکوپ کردن سنگ نما: اسکوپ کردن سنگ نما به معنای پیچ و رولپلاک کردن سنگ ها در هنگام نصب بر روی سطح نما است.این کار به منظور ایجاد گیرایی خوب بین سنگ و ملات انجام می شود. اسکوپ کردن از مهم ترین کار های پیشگیری از افتادن سنگ نما به حساب می آید.در اسکوپ کردن از پیچ گالوانیزه و انواع رولپلاک های تو کار بهره می برند.

·       استفاده از ملات مرغوب: در ساختن ملات مرغوب از ماسه شسته باید استفاده شود زیرا که ماسه شسته توان چسبندگی بالایی دارد و میتواند سنگ را محکم به سطح ساختمان نگه دارد.

 

·       استفاده از چسب سنگ در سنگ های آنتیک

 

·       رعیت فاصله ی استاندارد بین پیچ و رولپلاک : مناسب ترین فاصله برای سوراخ کاری سنگ ها 40 تا 50 سانتی متر است.فاصله ی زیاد موجب گیرایی کم می شود و از طرفی فاصله ی کم بین سوراخ کاری ها نیز موجب ایجاد تر ک وشکستگی در سطح سنگ بشود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید و فروش و صادرات و واردات انواع سنگ و اطلاع از قیمت های آن با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش: حسین موسوی
شماره تلفن همراه : 09129529767
ایمیل: www.hoveidastone@gmail.com
آدرس صفحه اینستاگرام: Hoveyda.stone@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط