سنگفرش محوطه بیرونی

برای کف حیاط موزاییک بهتر است یا سنگ

فهرست مطالب این نوشته

انتخاب متریالی مناسب برای کفپوش محوطه های بیرونی ساختمان، اهمیت بسیار زیادی دارد. سنگ های طبیعی و موزاییک ها جزو پرکاربرد ترین متریال ها به حساب می آیند. در این مقاله به بررسی کیفی سنگ ها نسبت به موزاییک می پردازیم.


کفپوش فظای بیرونی ساختمان

محل هایی همچون حیاط ها و فظا های بیرونی ساختمان که محل تردد و رفت و آمد می باشد و همینطور در تماس با هر گونه مواد خارجی از جمله رطوبت و تابش نور آفتاب است، باید از متریال هایی مقاوم برای کف و دیواره آن محیط استفاده شود. سنگ و موزاییک پر کاربرد ترین و محبوب ترین متریال هایی هستند که عمدتا در قسمت های خارجی ساختمان ها و حیاط منازل استفاده می شوند. اما به نظر شما کدام یک گزینه ای به صرفه تر، مقاوم تر و زیبا تر محسوب می شود؟

سوال هایی از جمله برای کف حیاط سنگ بهتر است یا موزاییک و یا اینکه به طور کلی برای کف حیاط چی خوبه، در این مقاله مفصل می پردازیم. سنگ کف حیاط می تواند از جنس های گوناگونی باشد و همینطور موزاییک کف حیاط می تواند بتنی یا به صورت پرسی باشد. با ما همراه باشید.

سنگ یا موزاییک

مهمترین ویژگی های کفپوش حیاط ساختمان

اصلی ترین و مهمترین ویژگی که کفپوش حیاط بیرونی ساختمان ها باید دارا باشد، مقاومت بالا و ماندگاری بالای این متریال ها است. کفپوش حیاط در مجاورت فشار، سایش، نور خورشید، رطوبت و باران و … است. ویژگی های عمده و اصلی کفپوش حیاط عبارتند از:

  • مقاومت فشاری بالا
  • مقاوم در برابر خط و خش
  • جذب آب ناچیز
  • سطح کفپوش نباید به گونه ای لیز باشد تا باعث سر خوردن شود.
  • زیبایی و رنگ خاص
  • قیمت مقرون به صرفه
  • ابعاد مناسب جهت شیب بندی

 

سنگ یا موزاییک

از آنجایی که حیاط، محوطه ای پر رفت و آمد است، از این رو بسیاری از افراد موزاییک را انتخاب می کنند زیرا که سطحی ناهموار دارد و در هنگام خیس شدن، مانع از سر خوردن افراد می شود. از طرفی برخی از موزاییک ها، مقاومت فشاری بسیار بالایی دارند و عمر و دوام آن ها نیز بسیار بالا است.

اما در رابطه با سنگ های ساختمانی باید گفت که، برخی از سنگ ها علاوه بر زیبایی و مقاومت فشاری بالا، می توان به گونه ای آن ها را فرآوری کرد که دیگر سطحی لغزنده نداشته باشند و مانع از سر خوردن شوند.

  • سنگ های تیشه ای

سنگ های تیشه ای به دلیل سطح ناهموار، مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه، فشار و خط و خش دارند. مرمریت لاشتر تیشه ای و کریستال لایبید، جزو معروف ترین سنگ هایی هستند که به صورت تیشه ای فرآوری می شوند.

  • گرانیت های فلیم شده

به طور کلی سنگ های گرانیت مقاومت بسیار بالا و جذب آب بسیار ناچیزی دارند. گرانیت های فلیم شده، سطحی زبر دارند و اصطکاک بسیار خوبی ایجاد می کنند و مانع از سر خوردن افراد می شود. سنگ گرانیت نطنز و گرانیت مروارید مشهد گزینه های مقرون به صرفه و مناسبی نیز هستند.

سنگ گرانیت

  • سنگ های چرمی

 سنگ های تراورتن چرمی نیز می توانند بهترین گزینه برای محوطه های بیرونی ساختمان باشند. زیرا که علاوه بر زیبایی منحصر به فرد، مقاومت های لازم را دارد و سطح ناهموار آن مانع از سر خوردن افراد می شود. سنگ ونگه یکی از بهترین سنگ های مناسب فضای بیرون ساختمان می باشد که در طرح و شکل عکس پایین ولی قهوه ای پررنگ می باشد.

  • مرمریت های بوش همر

 بوش همر نوعی فرآوری سنگ است که سنگ سطحی زبر پیدا می کند. معمولا سنگ مرمریت لاشتر را به صورت بوش همر فرآوری می کنند زیرا این سنگ به دلیل زیبایی منحصر به فرد، مقاومت بسیار بالایی نیز دارد و می تواند بهترین گزینه برای کف حیاط باشد.

به طور کلی و به ترتیب می توان از سنگ های گرانیت، سپس سنگ های چینی و کریستال، تراورتن ها و در آخر از سنگ های مرمریت نیز برای حیاط استفاده کرد. استفاده از سنگ ها با فرآوری صیقلی نیز بسیار مرسوم است ولی تنها به دلیل لیز بودن در زمان بارندگی، ما سنگ هایی با سطح زبر و غیر لغزنده را پیشنهاد می کنیم. سنگ یا موزاییک ها هر کدام ویژگی های خود را دارند، اما به طور کلی سنگ های طبیعی بهترین گزینه برای ساختمان ها هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط