نگهداری سنگ ساختمانی در انبار

فهرست مطالب این نوشته

نگهداری از سنگ ها در انبار و کارخانه های سنگ شرایط ویژه ای دارد و حتما سنگ ها باید با چیدمان صحیح و اصولی در انبار چیده شوند.

نگهداری سنگ های ساختمانی در انبار و کارخانه

سنگ های ساختمانی پس از استخراج از معدن، در کارخانه ها برش و فرآوری می شوند. پس از تکمیل فرآیند فرآوری سنگ ها باید انبار شوند. نکته بسیار مهمی که در این باره وجود دارد این است که سنگ ها به صورت اصولی و صحیح چیده شوند تا بعدا مشکل ساز نشوند.

نکته بسیار مهم دیگر این است که انبار سرپوشیده باشد زیرا که برخی سنگ ها به نور آفتاب حساس هستند.

نکته آخر این است که سنگ ها به نحوی چیده شوند که در انبار در معرض دید قرار بگیرند. باتوجه به ابعاد و اندازه و اشکال سنگ ها، باید سنگ ها به نحو خاصی چیده شوند.

 

چیدمان اصولی سنگ در انبار و کارخانه

یکی از عوامل مهمی که باعث افزایش طول عمر سنگ می شود چیدمان صحیح آن ها است. مثلا سنگ های طولی با عرض 40 باید به صورت عمودی به دیوار تکیه داده شوند و به موازات یکدیگر قرار گیرند. یا سنگ های حکمی یا تایل می توانند روی هم قرار گیرند.

سنگ های اسلب را به صورت جدا از هم و به وسیله استند نگهداری می کنند. نکته بسیار مهم دیگر این است که سنگ ها را در کارخانه ها روی چه چیزی قرار گیرند تا سر نخورند. به همین دلیل سنگ های اسلب را که وزن زیادی دارند بر روی قطعات چوبی نگهداری می کنند.

 

 

 

نگهدار در انبار سرپوشیده

از آن جایی که برخی از سنگ های ساختمانی البته نه همه، در برابر نور آفتاب حساس هستند و برخی دیگر در برابر رطوبت و آب و هوای خاص حساس هستند، توصیه می شود تمام سنگ ها مخصوصا سنگ های صادراتی در انبار های سرپوشید قرار گیرد تا سنگ از هر جهت عمر طولانی تر و کیفیت بالا تر در هنگام مصرف داشته باشد.

 

چیدمان صحیح و اصولی

سنگ های ساختمانی باید در انبار ها به نحوی چیده شوند تا جنبه ی دکوری و نمایشی برای سنگ داشته باشد.هرگاه چیدمان سنگ ها به درستی انجام شد، ظاهر سنگ و همینطور کیفیت آن ها به خوبی مشخص می شود. نکته دیگر چیدمان صحیح این است که سنگ ها را جوری بچینند تا به راحتی بتوان در انبار قدم زد و حرکت کرد.

 

و در آخر نکته ای که بسیار اهمیت دارد جابجایی اصولی سنگ ها در انبار است که برای انجام این عملیات باید از نیروی متخصص جهت چینش و جابجایی استفاده کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر ، مشاوره رایگان و اطلاع از قیمت انواع سنگ ساختمانی با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش: حسین موسوی
شماره تلفن همراه : 09129529767
ایمیل: www.hoveidastone@gmail.com
آدرس صفحه اینستاگرام: Hoveyda.stone@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط