سنگ لایم استون اسلام آباد

قیمت سنگ لایم استون اسلام آباد

فهرست مطالب این نوشته

لایم استون اسلام آباد یکی از سفید ترین سنگ های ساختمانی است که کاربرد های گوناگونی دارد. این سنگ دارای مزایا و معایبی است که از بهترین ویژگی های آن قیمت بسیار مناسب و ارزان آن است. قیمت سنگ لایم استون اسلام آباد صادراتی به پارامتر های مختلفی بستگی دارد.


لایم استون سفید اسلام آباد

سنگ های لایم استون از رسوبات مواد معدنی به نام کلسیت تشکیل می شوند. کلسیت ماده ی معدنی از جنس آهک است. به همین دلیل لایم استون ها جزء هر دو دسته ی سنگ های رسوبی و آهکی قرار دارند. لایم استون ها به عنوان جوان ترین سنگ های رسوبی به شمار می آیند زیرا مدت زمان تشکیل این سنگ ها کمتر از سنگ های رسوبی است. این سنگ از نظر ظاهری شباهت زیادی به لایم استون مرودشت نیز دارد.

لایم استون اسلام آباد از معروف ترین و محبوب ترین سنگ های ساختمانی است که از تم رنگی سفید و یکدستی برخوردار است. این سنگ به دلیل جنس آهکی زیاد، مقاومت سایشی کمی دارد ولی از لحاظ قیمتی در دسته سنگ های ارزان قیمت قرار دارد. سنگ های لایم استون با نام دیگری تحت عنوان سنگ ترامیت در بازار شهرت دارند. اما نام ترامیت یک نام تجاری برگرفته از دو اسم تراورتن و مرمریت می باشد. از یکی از معروف ترین سنگ های ترامیت بازار می توان به ترامیت سفید همدان اشاره کرد.

 

ویژگی های لایمستون سفید

همانطور که در قبل اشاره کردیم سنگ های لایم استون عمر کوتاه تری را در زمین می گذرانند. استخراج زود تر این سنگ ها باعث می شود تا از مقاومت فرسایشی کمتری برخوردار باشند. این بدان معناست که در برابر سایش، ضربه، برخورد با لوازم تیز و … به راحتی خرد می شوند یا ترک بر می دارند.

علاوه بر این جون درصد بالایی از ساختار سنگ های لایم استون از مواد آهکی است، جذب آب بالایی دارند و در قسمت های مرطوب ساختمان نمی توان از آن ها استفاده نمود. از بهترین ویژگی های لایم استون ها، تم رنگی سفید و یکدست آن در کنار قیمت بسیار مناسب و ارزان نسبت به مرمریت ها و تراورتن ها می باشد. این سنگ ها ساب پذیری متوسطی دارند و به خاطر تم رنگی روشن و یکدست، نور را به خوبی منعکس می کنند و فضای اطراف خود را درخشان می نمایند. یک سورت دقیق از این سنگ ها را می توان در متراژ های بالا برای پروژه های انبوه، به راحتی تامین نمود.

اما تمامی مشکلات سنگ های لایم استون نظیر جذب آب این سنگ ها، امروزه با پیشرفت علم و با استفاده از مواد نانو، بر طرف شده است. از آنجایی که سنگ های لایم استون مقاومت فوق العاده بالایی در برابر آتش، حرارت و سرما دارند، از طرفی چسبندگی خوبی با ملات نیز دارند، گزینه ی مناسبی برای نمای مناطق مختلف کشور محسوب می شوند. زیرا تنها مشکل جذب آب این سنگ ها نیز با مواد آبگریز نانو بر طرف شده است. لایم استون اسلام آباد به دلیل قیمت بسیار مناسب و تم رنگی زیبا و جذاب، یک سنگ جهانی محسوب می شود که به کشور های سراسر دنیا، اروپا و کشور های شرق آسیا صادر شده است.

کاربرد این سنگ بسیار زیبا در صنعت ساختمان

اگرچه لایم استون های اسلام آباد دارای معایبی که در قسمت فوق اشاره کردیم، می باشد. اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژِی و با استفاده از مواد پوششی نانو، مشکلات این سنگ برطرف گشته است. از این سنگ در قسمت های مختلف ساختمان استفاده می شود. به دلیل تم رنگی سفید و یکدست این سنگ، در فضا های داخلی با ترکیب آن با سنگ هایی همچون سنگ مرمریت گلدن بلک می توان دکوراسیون های جذابی برا بوجود آورد.

در نما های بیرونی نیز این سنگ را با سنگ های مشکی یا سنگ های طرح چوب تلفیق می کنند و نمای مدرن و زیبایی را طراحی می کنند. از کاربرد های کلی این سنگ می توان اشاره کرد به:

  • نمای بیرونی ساختمان های مناطق با رطوبت کم
  • دیوار های داخلی ساختمان
  • سنگ کف واحد های مسکونی و اداری کم تردد با ضخامت مناسب
  • ساخت مصنوعات سنگی و صراحی یا نرده سنگی
  • دکوراسیون های داخلی دفاتر اداری و مجتمع های تجاری
  • سنگ پله و بدنه دیوار پله
  • پوشش دیوار پارکینگ به خاطر زمینه ی سفید و روشن

 

قیمت سنگ لایم استون اسلام آباد

به طور کلی سنگ های لایم استون از قیمت بسیار مناسبی برخوردار هستند و در دسته سنگ های ارزان قیمت بازار قرار دارند. اما پارامتر هایی تاثیر گذار بر قیمت سنگ وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

مهمترین عامل تاثیر گذار بر قیمت سنگ سورت و یکدستی سنگ است. سورت های سوپر قیمت بیشتری نسبت به سایر سورت ها دارند. در سطح سورت های ممتاز این سنگ، لکه های بسیار کم به رنگ طوسی مشاهده می شود.

هرچقدر ابعاد سنگ و ضخامت آن بیشتر باشد، سنگ قیمت بیشتری دارد. سنگ هایی که ارتفاع بلند تری دارند، در دسته ی شمش قرار می گیرند و قیمت آنها بیشتر است.

برش سنگ باید دقیق انجام شود و سنگ گونیا باشد تا پرتی زیادی نداشته باشد. گونیا بودن سنگ بدین معناست که در هنگام اجرا، سنگ ها به خوبی در کنار یکدیگر قرار گیرند و بین آنها فاصله ای ایجاد نشود.

سنگ هایی که ساب خوبی خورده باشند، دارای سطحی براق و درخشان و یکدست هستند و قیمت بیشتری دارند. کیفیت فرآوری سنگ سبب می شود سنگ ماندگاری و طول عمر بیشتری داشته باشد و سالیان سال، ظاهر زیبای خود را حفظ کنند.

اگر چه این پارامترها بر قیمت سنگ تاثیر بسیار زیادی می گذارد، با این حال لایم استون اسلام آباد قیمت بسیار مناسب و ارزانی دارد. شما می توانید این سنگ را با کیفیت صادراتی در ابعاد دلخواه شما، زیر قیمت بازار از مجموعه بازرگانی هویدا تامین کنید.

 

لایم استون سفید اسلام آباد صادراتی

معدن لایم استون اسلام آباد

معدن این سنگ با استخراج ماهیانه حدود 5000 تن و ذخیره حدود 5 میلیون تن در استان کرمانشاه، و در شهرستان اسلام آباد واقع شده است. این سنگ در ابعاد و اندازه های مختلف، به کشور های بسیار زیادی صادر می شود. دلیل آن هم قیمت بسیار مناسب در کنار تم رنگی سفید یکدست آن می باشد. این سنگ به صورت بریده صیقلی و یا کوپ به کشور های بسیار زیادی همچون روسیه، چین، عراق، ایتالیا، اسپانیا و … صادر می شود. از دیگر سنگ های سفید باکیفیت می توان اشاره کرد به:

ترامیت کردستان _ سنگ سفید سمیرم _ ترامیت میاندوآب _ مرمریت سفید هرسین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

لایم استون اسلام آباد صادراتی
لایم استون

سنگ لایم استون ممتاز

لایم استون سفید اسلام آباد با تم رنگی سفید، به عنوان یکی از مشهور ترین سنگ های ساختمانی در سراسر دنیا شناخته می شود. سنگ

ادامه مطلب »
سنگ پله گوهره درجه دو
لایم استون

لایم استون کرم گلدار

سنگ های لایم استون نوعی از سنگ های آهکی هستند که از تم رنگی روشن و قیمت بسیار مناسبی برخوردار هستند. لایم استون کرم گلدار،

ادامه مطلب »
سنگ گوهره درجه دو گلدار
لایم استون

سنگ گوهره درجه دو

یکی از ارزان ترین و اقتصادی ترین سنگ های ساختمانی بازار، می توان به سنگ گوهره درجه دو اشاره کرد. این سنگ کرم رنگ زیبا

ادامه مطلب »