تراورتن عباس آباد ممتاز +14سورت متفاوت

خرید سنگ تراورتن سفید

فهرست مطالب این نوشته

سنگ های تراورتن سفید به دلیل زیبایی خاص و چشم گیر جزو محبوب ترین سنگ های تراورتن هستند که نسبت به سایر سنگ های تراورتن رنگی، از قیمت بالا تری برخوردار هستند. اگر قصد خرید سنگ تراورتن سفید با کیفیت عالی را دارید، قبل از انجام هر معامله ای، این مقاله را مطالعه کنید.


تراورتن چیست؟ برخی از خصوصیات آن

تراورتن نوعی سنگ رسوبی تشکیل شده از رسوبات چشمه های آب گرم است. از مهم ترین ویژگی این سنگ می توان اشاره کرد به وجود حفره ها و تخلخل های آن، که باعث جذب بهتر ملات به پشت سنگ و ایجاد چسبندگی قوی به دیوار می شود و در نهایت خطر سقوط آن بسیار ناچیز می باشد. این سنگ ها به دو صورت موجدار و بی موج قابل فرآوری هستند. طیف رنگی سنگ های تراورتن در ایران بی شمار است و در رنگ های شکلاتی، کرم، عسلی، سفید، سیلور، قرمز، زرد و … یافت می شوند. 

سنگ های تراورتن هر معدن ممکن است از نظر جنس و کیفیت با سنگ های معادن دیگر تفاوت داشته باشد. از این رو مهم است که سنگ نما با شرایط آب و هوایی منطقه سازگار باشد. هر چقدر تراکم سنگ بیشتر باشد، کیفیت سنگ بهتر و ساب پذیری آن بهتر می شود.

تراورتن سفید عباس آباد سوپر ممتاز

سنگ تراورتن سفید

سنگ های تراورتن سفید جزو محبوب ترین سنگ های ساختمانی هستند که در نمای بیرونی ساختمان ها بیشترین کاربرد را دارند. استفاده از سنگ های تراورتن سفید در طراحی و اجرای نمای رومی و کلاسیک بیشترین کاربرد و محبوبیت را دارد. امروزه با تلفیق و ترکیب آجرنما یا سنگ هایی همچون تراورتن سیلور تکاب با تراورتن های سفید، نما های مدرن بسیار زیبایی را خلق می کنند. 

بیشترین معادن سنگ تراورتن سفید در ایران و جهان، در شهرستان محلات استان مرکزی قرار دارد. اما معادن دیگری نیز هستند که از آنها سنگ با تم رنگی سفید استخراج می شود. در ادامه با معروف ترین آنها آشنا خواهیم شد.

 

انواع سنگ تراورتن سفید نما

از معروف ترین سنگ های تراوتن سفید که کیفیت خوب و مطلوبی دارند می توان اشاره کرد به:

تمامی سنگ های تراورتن اشاره شده، کیفیت بسیار خوبی دارند اما سنگ تراورتن عباس آباد از همه ی آنها بهتر، باکیفیت تر و زیبا تر است. تراورتن دره بخاری نیز کیفیت بسیار خوبی دارد ولی اکثرا تم رنگی آن کرم بسیار روشن است. تراورتن ابیانه نیز ظاهر بسیار زیبایی دارد ولی تخلخل سنگ بالاست و به اصطلاح جنسیت پفکی دارد.

یکی از ویژگی بسیار خوب سنگ های تراورتن سفید، این است که با گذشت زمان و تابش نور خورشید به این سنگ ها، سطح سنگ روشن تر، سفید تر و یکدست تر می شود و به زیبایی و جذابیت آن اضافه می شود. از دیگر محصولات سفید و پر کاربرد می توان به ترامیت سفید میاندوآب اشاره کرد. برای آشنایی با این سنگ و ویژگی های آن، مقاله ای که در رابطه با آن نوشته ایم را بخوانید.

سورت های مختلف سنگ تراورتن عباس آباد

خرید سنگ تراورتن سفید

سنگ های تراورتن سفید با توجه به نوع فرآوری، موجدار یا بی موج بودن، ارتفاع سنگ های طولی و کیفیت برش و فرآوری، قیمت های متفاوتی دارند. اما به طور کلی باید اشاره کرد که سنگ های تراورتن سفید از قیمت بالاتری نسبت به سایر سنگ های تراورتن دارند.

یکی دیگر از عواملی که بیشترین تاثیر را روی قیمت سنگ می گذارد، میزان رگه ها و لکه های سطح سنگ است. هر چه میزان لکه و رگه ها کمتر باشد و سطح سنگ براق تر و یکدست تر باشد از قیمت بالا تری برخوردار است. سنگ های تراورتن سفید عباس آباد و دره بخاری جزو گران قیمت ترین سنگ های تراورتن سفید هستند. با این حال به دلیل کیفیت بالا و قابل استفاده بودن در نقاط مختلف کشور ( آب و هوای گرم، خشک، سرد، مرطوب) از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار هستند و پر فروش می باشند.

سنگ تراورتن ابیانه به دلیل شباهت بسیار زیاد به سنگ های عباس آباد و دره بخاری و قیمت مناسب تر آن نسبت به آن دو، جزو پرفروش ترین سنگ های تراورتن سفید به شمار می آید. اما جنسیت سنگ پفکی است و از لحاظ کیفیت سنگ تراورتن تکاب، گزینه ی مناسب تری برای مناطق مرطوب با بارندگی بالا به حساب می آید.

برخی از تولید کنندگان سودجو، برای سفید کردن سنگ های تراورتن کرم، سنگ را کوره می کنند. کوره دستگاهی است که در آن حرارت بسیار بالایی به سنگ وارد می کنند تا تم رنگی سنگ چند درجه روشن تر و سفید شود. اما کوره کردن سنگ، تنها آسیب به سنگ وارد می کند و باعث ترد و شکننده شدن سنگ می گردد. اگر قصد خرید سنگ تراورتن سفید دارید، می توانید با ما تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط