تراورتن سفید عباس آباد سوپر ممتاز

تراورتن عباس آباد موجدار

فهرست مطالب این نوشته

سنگ تراورتن عباس آباد یکی از با کیفیت ترین سنگ های ساختمانی است که به دو صورت مختلف موجدار و بی موج فرآوری می شود. معدن این سنگ در استان مرکزی و در شهرستان محلات واقع شده است. قیمت سنگ تراورتن عباس آباد موجدار نسبتا ارزان تر از تراورتن بی موج است.


سنگ تراورتن عباس آباد موجدار

سنگ های تراورتن نوعی از دسته سنگ‌های رسوبی و تزیینی به‌شمار می‌روند. این سنگ ها بجا مانده از رسوبات چشمه‌های آب گرم هستند که دارای بافتی متخلخل می باشند. کشور ایران به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان سنگ تراورتن در جهان محسوب می شود که معادن آن تنوع بی شماری در رنگ و طرح دارند.

در میان تمامی سنگ های تراورتن موجود در بازار، سنگ تراورتن عباس آباد به عنوان با کیفیت ترین و زیبا ترین سنگ به حساب می آید. این سنگ دارای تم رنگی کرم روشن و سفید است که در سطح آن رگه ها و هاله های قهوه ای، کرم یا طوسی طبق سورت سنگ مشاهده می شود. تراورتن عباس آباد معمولا به صورت صیقلی در ابعاد عرض 40 طولی فرآوری می شود. برش به دو صورت موج دار و بی موج نیز بر روی این سنگ صورت می گیرد. تراورتن عباس آباد موجدار معمولا از لحاظ قیمتی نسبت به تراورتن عباس آباد بی موج ارزان تر است.

یکی از سورت های بسیار زیبای این سنگ نیز، تراورتن عباس آباد موج دندی یا موج پیچ است. سنگ سفید عباس آباد از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به سنگ تراورتن دره بخاری نیز دارد. در ادامه به ویژگی های بسیار خوب این سنگ می پردازیم.

 

ویژگی های بسیار خوب این سنگ

از آنجایی که سنگ تراورتن عباس آباد جزو محبوب ترین و باکیفیت ترین سنگ های ساختمانی است، ویژگی های منحصر به فرد و خاصی نیز دارد. از بهترین مزیت های این سنگ باید اشاره کرد به:

تراورتن عباس آباد ساب پذیری فوق العاده خوبی دارد و سطح این سنگ صیقلی و براق است. این سنگ به زیبایی نور را از سطح خود منعکس می کند و فضا را دلنشین تر می نماید.

این سنگ تراکم بسیار بالا و خوبی دارد و از استحکام بسیار عالی برخوردار است. میزان خلل و فرج در بافت این سنگ استاندارد و کم است و به همین سبب مقاومت فشاری و سایشی بالایی در مقایسه با اکثر سنگ های تراورتن دارد.

سنگ عباس آباد چسبندگی ایده آلی با ملات دارد. این سنگ بهترین انتخاب برای استفاده در نمای مناطق مرطوب و سردسیر است. در واقع تراورتن عباس آباد از لحاظ آب و هوایی، مناسب تمامی مناطق می باشد و به هیچ عنوان شوره نمی زند.

تراورتن عباس آباد موجدار نسبت به سنگ بی موج، نسبتا با تخلخل بیشتری همراه است. تنوع بسیار زیاد این سنگ در سورت از دیگر مزیت های خوب آن به حساب می آید.

تراورتن عباس آباد موج دار

کاربرد تراورتن عباس آباد موجدار در ساختمان

به طور کلی از سنگ های تراورتن می توان در کلیه فضا های داخلی و بیرونی ساختمان ها استفاده کرد. تراورتن سفید عباس آباد موج دار نیز یکی از زیبا ترین سنگ های ساختمانی است که با تلفیق با سنگ هایی همچون سنگ تراورتن عسلی یا تراورتن سیلور تکاب، زیبایی دلنشینی را بوجود می آورد.

از آنجایی که این سنگ قیمت نسبتا بالا ترین در مقایسه با سایر سنگ های تراورتن دارد، بیشتر در ساختمان های لوکس و مجلل استفاده می شود. از کاربرد های کلی این سنگ می توان اشاره کرد به:

  • نما های کلاسیک، رومی و مدرن ساختمان های لوکس
  • دیوار های داخلی ساختمان، دیوار لابی و پارکینگ
  • استفاده به عنوان سنگ پله محیط های خارجی با ضخامت مناسب
  • سرویس های بهداشتی و حمام با فرآوری صیقلی یا چرمی
  • سنگ کف حیاط و تراس آپارتمان ها
  • ساخت مصنوعات سنگی

 

معدن سنگ تراورتن عباس آباد

معدن این سنگ در استان مرکزی، شهرستان محلات، نیم ور و در روستای باقر آباد واقع شده است. منطقه نیم ور نیز در فاصله 250 کیلومتری جنوب تهران و مابین شهرهای دلیجان و محلات قرار گرفته است. این معدن به عنوان یکی از غنی ترین و با ارزش ترین معادن سنگ ایران محسوب می شود و سینه کار های بسیار زیادی دارد. از این معادن ماهانه بیش از 90 هزار تن سنگ تراورتن استخراج می‌شود.

اگرچه این سنگ عباس آباد به تراورتن سفید در بازار شهرت یافته است، با این حال بیش از 60 درصد سورت های این سنگ تم رنگی کرم دارند. این معدن سینه کاری های بسیار زیاد و مختلفی دارد که از معروف ترین آنها می توان به سینه کار عرب پور، معدن قاسمی فر، حسنی پور، نیکفر، سینه کار حاج عبدلی و … اشاره کرد.

 

قیمت تراورتن عباس آباد موج دار

پارامتر های بسیار زیادی بر قیمت سنگ های تراورتن تاثیر می گذارند. به عنوان مثال هر چقدر قد و پای سنگ های پلاک طولی بلند تر باشد، قیمت سنگ نیز افزایش پیدا می کند. سورت سنگ نیز بر قیمت تمام شده ی سنگ تاثیر گذار است و هر چقدر سورت بندی دقیق تر و بازی رنگ کمتر باشد، قیمت سنگ بیشتر است.

کیفیت ساب، رزین و متریال های استفاده شده نه تنها در طول عمر زیبایی سنگ تاثیر گذار است، بلکه در قیمت نهایی سنگ نیز بسیار موثر می باشد. از دیگر پارامتر های موثر در قیمت سنگ تراورتن، فاصله ی کارخانه ی تولید تا معدن می باشد. در سنگ های تراورتن موج دار، هر چقدر موج های سنگ منظم تر باشند، سنگ زیبا تر و قیمت آن بیشتر است.

به طور کلی سنگ های تراورتن موجدار قیمت مناسب تری نسبت به سنگ های تراورتن بی موج دارند. اصفهان بزرگترین تولید کننده ی سنگ های ساختمانی در خاورمیانه است و به عنوان بزرگترین مرکز تولید سنگ های تراورتن در ایران محسوب می شود. صنایع سنگ هویدا با تولید و تامین سنگ های نما با قیمت مناسب و کیفیت عالی، آماده ی همکاری با سازندگان، مهندسان و انبارداران است. از دیگر محصولات باکیفیت مجموعه می توان اشاره کرد به:

سنگ تراورتن تکاب _ تراورتن آبگرم محلات _ سنگ تراورتن یزد _ سنگ سفید میاندوآب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط